Homies presenteert plannen 2016 op eerste Experiencedag


Bijeenkomst – ‘Marketeers hebben pleinvrees’ en ‘verkopers gaan slecht voorbereid op jaargesprek’. Twee statements van Rob van Herpen, ex-inkoopdirecteur bij Sligro, die tijdens de Homies middagbijeenkomst hard binnenkwamen bij de 200 belangstellenden in de zaal. De lezing van Van Herpen maakte onderdeel uit van een plenair dagprogramma in het Inspirium in Breda, dat ’s morgens startte met een zestal bedrijfsbezoeken naar keuze. Een dag waar het leren van elkaar centraal stond. Van Herpen wilde met zijn statements de aanwezigen duidelijk uitdagen. Tijdens de sessie slaagde hij daar niet geheel in, maar na afloop des te meer. Een aantal foodprofessionals voelde zich in hun ‘wiek geschoten’ en wilde graag meer duidelijkheid. Van Herpen die bijna 20 jaar betrokken is geweest bij de inkoop van groothandel Sligro deelde op de bijeenkomst zijn ervaringen en gaf aan – de goede daar gelaten – het algemene beeld toch vast te houden. “Bij veel introducties waren we in een voortraject niet betrokken, terwijl dat toch handig kan zijn en vaak wisten de bedrijven ook niet te vertellen wat voor bijdrage de producten zouden moeten leveren aan onze business. Daarom adviseer ik de bedrijven: verdiep je in de doelstellingen van je klanten, zorg dat je een visie hebt en kom met een helder verhaal wat je wilt en hoe je dat denkt te realiseren. En kies, wie wil ik bereiken. Een product voor iedereen, kan niet meer.” Plannen 2016 Homies is een relatief nieuw, laagdrempelig platform in de foodservicesector en opgezet door Mehmet Eser. Hij heeft ruim een jaar geleden ‘de droom’ gehad om mensen binnen de sector samen te brengen om ze meer te laten samenwerken. Inmiddels is Foodservice Homies de startfase voorbij. Om de verdere professionalisering voor volgend jaar verder te kunnen doorvoeren is er een plan opgesteld met nog meer focus op het verbinden van foodprofessionals. Om dit te kunnen realiseren wordt met ingang van 2016 gewerkt met drie betaalbare all-in arrangementen. Inmiddels hebben twintig bedrijven zich als sponsor gecommitteerd aan de gepresenteerde plannen. Hierdoor kan het programma verder worden uitgebreid met een Homies Masterclass, Tafelsessies en eigen een netwerkapp. Met deze plannen kiest Foodservice Homies duidelijk voor de kwaliteit in plaats van de kwantiteit. De experiencetoer van Homies begon afgelopen donderdag met een zestal bedrijfsbezoeken bij Bavaria, FEBO, Koppert Cress, Sligro Den Haag, Bonduelle en Jacobs Douwe Egberts. De bedrijven en de productieprocessen werden bekeken en de achtergronden over de bedrijfsvoering toegelicht. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid