Bezoek vakdag Amsterdam Coffee Festival met 16% gestegen


Beurzen - 11.343 koffieliefhebbers kwamen naar de Westergasfabriek in Amsterdam voor The Amsterdam Coffee Festival. Het aantal bezoekers op de vakdag steeg met 16% en zorgde voor een succesvolle lancering van het NL Coffee Summit. Bezoekers proefden meer dan 200 koffiesoorten en nipten aan in totaal 1.200 koffiecocktails. Tijdens het festival werd Lex Wenneker de nieuwe Dutch Barista Champion na een spannende finale. Vrijdag 9 maart trapte het festival af met het NL Coffee Summit voor vakmensen uit de koffiemarkt. Van algemene marktinformatie van Jeffrey Young (Allegra Strategies) tot praktijkervaring van Peter van Eijl (Doppio Espresso) en trends van Jeroen Veldkamp (Coffee Lab). Het summit werd afgesloten met het Roasters Panel met Boot Koffie, Back to Black, Nordkapp Coffee, Bocca Coffee, Manhattan Coffee en Moyee Coffee onder leiding van Moniek Smit (Smit Prins Amsterdam Agency). De panelleden spraken over investeringen, de marketing van specialty coffee, transparantie en kwaliteit met als rode draad samenwerking onderling. Bron: Amsterdam Coffee Festival Beurzen - 11.343 koffieliefhebbers kwamen naar de Westergasfabriek in Amsterdam voor The Amsterdam Coffee Festival. Het aantal bezoekers op de vakdag steeg met 16% en zorgde voor een succesvolle lancering van het NL Coffee Summit. Bezoekers proefden meer dan 200 koffiesoorten en nipten aan in totaal 1.200 koffiecocktails. Tijdens het festival werd Lex Wenneker de nieuwe Dutch Barista Champion na een spannende finale. Vrijdag 9 maart trapte het festival af met het NL Coffee Summit voor vakmensen uit de koffiemarkt. Van algemene marktinformatie van Jeffrey Young (Allegra Strategies) tot praktijkervaring van Peter van Eijl (Doppio Espresso) en trends van Jeroen Veldkamp (Coffee Lab). Het summit werd afgesloten met het Roasters Panel met Boot Koffie, Back to Black, Nordkapp Coffee, Bocca Coffee, Manhattan Coffee en Moyee Coffee onder leiding van Moniek Smit (Smit Prins Amsterdam Agency). De panelleden spraken over investeringen, de marketing van specialty coffee, transparantie en kwaliteit met als rode draad samenwerking onderling. Bron: Amsterdam Coffee Festival

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid