Bioscoopketen Kinepolis ziet verkoop dranken en snacks fors stijgen

Kinepolis heeft in 2017 meer bezoekers weten te trekken en ook de verkoop van eet- en drinkwaren nam fors toe

Leisure - De internationale bioscoopketen Kinepolis heeft in 2017 een verkoopstijging van snacks en dranken gerealiseerd van 16,6 procent. Dit werd gerealiseerd door een stijging van het aantal bezoekers aan de shops van Kinepolis en door de toename van de consumptie.

In tien jaar steeg de gemiddelde consumptie bij Kinepolis van 2,10 naar 3,40 euro per bezoeker, boven op de gemiddelde ticketprijs van 7,60 euro. Sinds 2008 verdubbelde de verkoop van versnaperingen van circa 45 naar 85 miljoen euro. Kinepolis realiseerde het afgelopen jaar 9,4 procent meer omzet naar een bedrag van 355,4 miljoen euro en 6,2 procent meer bezoekers dan in 2016. De bioscoopketen trok 25,3 miljoen bezoekers naar haar 94 complexen, ofwel anderhalf miljoen meer dan in 2016. De groei is te danken aan de uitbreiding van het aantal bioscopen in Frankrijk, Nederland, Spanje en aan de overname van Landmark Cinemas in Canada. In Nederland breidde Kinepolis het afgelopen jaar uit met de opening van drie nieuwe bioscopen: in Dordrecht, Breda en Utrecht.

Sleuteljaar
“2017 was een sleuteljaar in de uitvoering van onze expansiestrategie, met de overname van het Canadese Landmark Cinemas, de eerste op Noord-Amerikaanse bodem”, aldus CEO Eddy Duquenne van de Kinepolis Group. “Op de valreep hebben we ook de Nederlandse NH Bioscopen in Hoofddorp en Schagen kunnen overnemen. De integratie van de verworven bioscopen verloopt volgens schema met de realisatie van het geplande verbeterpotentieel. Ondanks de sterke groei van de Groep in de afgelopen vier jaar, behouden we een lage schuldgraad.”
In Nederland telt Kinepolis verspreid over het land 17 bioscopen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk