The Blend, nieuw koffieconcept van Douwe Egberts voor scholen
Schoolkantines - Koffiebrander Jacobs Douwe Egberts (JDE) heeft op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) het nieuwe koffieconcept ‘The Blend’ geopend. Het koffiecafé is bedoeld als ontmoetingsplek voor jongeren in een ongedwongen, herkenbare sfeer. De koffiebrander uit Utrecht ziet het concept The Blend als een opstap naar nieuwe initiatieven in onderwijsinstellingen. “We zien steeds meer koffiebars of vergelijkbare voorzieningen op en rondom campussen”, zegt marketing director Sander van der Linden van Jacobs Douwe Egberts Professional Benelux. “Wij denken met The Blend precies de juiste sfeer en voorzieningen te hebben waar studenten en medewerkers zich prettig bij voelen.” Studentenhuis Voor de deur van The Blend vinden de studenten gezellige picknicktafels en andere knusse zithoekjes. Het speelse interieur moet herinneringen oproepen aan het studentenhuis. Daarom hier veel verschillende houtsoorten en het gebruik van de kleur groen. Het behang is gemaakt van oude reclameposters van Douwe Egberts, gedrukt op vloeipapier waarop vroeger de vulpennen werden afgeveegd. Ook het menubord is feitelijk een letterbord. Eén wens kwam er vanuit de school zelf: een bierpomp. Want bij een diploma-uitreiking wilde school en de studenten toch ook wel iets meer dan een kopje koffie of een populaire ijskoffie. Bron: @FoodClicks Schoolkantines - Koffiebrander Jacobs Douwe Egberts (JDE) heeft op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) het nieuwe koffieconcept ‘The Blend’ geopend. Het koffiecafé is bedoeld als ontmoetingsplek voor jongeren in een ongedwongen, herkenbare sfeer. De koffiebrander uit Utrecht ziet het concept The Blend als een opstap naar nieuwe initiatieven in onderwijsinstellingen. “We zien steeds meer koffiebars of vergelijkbare voorzieningen op en rondom campussen”, zegt marketing director Sander van der Linden van Jacobs Douwe Egberts Professional Benelux. “Wij denken met The Blend precies de juiste sfeer en voorzieningen te hebben waar studenten en medewerkers zich prettig bij voelen.” Studentenhuis Voor de deur van The Blend vinden de studenten gezellige picknicktafels en andere knusse zithoekjes. Het speelse interieur moet herinneringen oproepen aan het studentenhuis. Daarom hier veel verschillende houtsoorten en het gebruik van de kleur groen. Het behang is gemaakt van oude reclameposters van Douwe Egberts, gedrukt op vloeipapier waarop vroeger de vulpennen werden afgeveegd. Ook het menubord is feitelijk een letterbord. Eén wens kwam er vanuit de school zelf: een bierpomp. Want bij een diploma-uitreiking wilde school en de studenten toch ook wel iets meer dan een kopje koffie of een populaire ijskoffie. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Plantaardige koffiemelk groeit, maar koemelk op het werk blijft favoriet
Onderzoek – Hoewel plantaardige melk in de koffie terrein wint onder de jongere generatie, is het gebruik van koemelk toch veruit favoriet onder werknemers. Dat blijkt uit een analyse, die koffie- en theefabrikant Jacobs Douwe Egberts, het afgelopen jaar heeft gemaakt naar de voorkeuren voor koemelk of plantaardig in de koffie.
Lees berichtSamenwerking Jacobs Douwe Egberts en TopParken
Samenwerking - Jacobs Douwe Egberts Professional en de vakantieparken van TopParken zijn een samenwerking aangegaan. De samenwerking bestaat uit de levering van Pickwick thee, Douwe Egberts koffie, koffiemachines en diverse joint promotions.
Lees berichtDe Splinter en Sligro gaan samen petrolconcepten ontwikkelen
Petrol - Na een uitvoerig tenderproces heeft inkooporganisatie SWO de Splinter uiteindelijk gekozen voor samenwerking met Sligro. Daarmee wordt de samenwerking met de groothandel voortgezet. Daarnaast gaan beide partijen gezamenlijk nieuwe concepten ontwikkelen. De eerste is er al: een koffieconcept in verschillende variaties.
Lees berichtStarbucks lanceert nieuw koffie-concept met warme en koude dranken
Introductie – Starbucks komt met een nieuw ‘Self-Serve’- koffieconcept. Deze zelfbedieningsautomaat is de eerste van Starbucks die zowel warme als ijskoude dranken serveert, samen met zuivelvrije melkalternatieven. De nieuwe automaat, maakt onderdeel uit van het We Proudly Serve Starbucks Coffee Program, dat samen met Nestlé Professional is opgezet. Eerste kennismaking in Nederland voor consumenten zal zijn bij enkele Shell-tankstations.
Lees berichtBas van Exel benoemd tot Sales Directeur Direct JDE
Persoonlijk – Bij koffiebrander Jacobs Douwe Egberts is Bas van Exel benoemd tot sales Directeur Nederland. Hij nam deze functie al waar naast zijn huidige rol als Sales Directeur Indirect. Van Exel heeft eerder, in de periode 2003 tot 2010, bij JDE verschillende functies vervuld binnen het koffie- en theebedrijf. Na een periode bij Unilever Out of Home is hij eind 2013 teruggekeerd als...
Lees berichtBidfood introduceert spaarprogramma voor zorg
Zorg - Samen met diverse partners lanceert Bidfood ‘Samen Sparen’: een spaarprogramma voor foodprofessionals in de zorg waarbij punten gespaard kunnen worden bij aankoop van geselecteerde op artikelen uit de Bidfood webshop. Gespaarde punten kunnen worden ingewisseld voor cadeaus of extraatjes die bijdragen aan het plezier van medewerkers én zorgcliënten. Het spaarprogramma is een initiatief van Bidfood, Unilever Food...
Lees bericht