Brit valt voor voordeel


Retail – Ook de Brit valt tegenwoordig voor voordeel als het gaat om eten en drinken. Discountketens als Aldi en Lidl trekken ook overzees steeds meer klanten, zo blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker Kantar Worldpanel. De afgelopen twaalf maanden zagen marktleiders Asda, Tesco, Sainsbury en Morrisons hun verkopen dalen. Asda, onderdeel van het Amerikaanse concern Wal-Mart, kreeg met een omzetdaling van 2,7 procent de grootste klap. Marktleider Tesco verkocht 0,6 procent minder. Budgetsupermarkten Aldi en Lidl krijgen daarentegen steeds meer voet aan de Britse grond en zien hun klandizie alsmaar toenemen. Hun omzet steeg in de gemeten periode met respectievelijk 17 en 11 procent. Concurrenten zien zich daardoor genoodzaakt de prijzen steeds verder te verlagen in een poging de discounters bij te benen. In Nederland is deze trend al langer gaande. Met name Lidl presteert hier uitermate goed en staat bij consumenten vooral bekend vanwege de goede prijs-kwaliteitverhouding. Ook het buitenshuiskanaal heeft last van de opmars van de discounters en de daarmee samenhangende prijsacties van andere supermarkten. Het zorgt er namelijk voor dat de prijsafstand tussen retail en out-of-home wordt vergroot en gasten onder meer de horeca en catering als duur ervaren. Bron: @FoodClicks/De Telegraaf

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid