Coca-Cola zet in nieuwe zomercampagne 74 steden op 160 miljoen verpakkingen

De actieverpakkingen zijn verkrijgbaar vanaf 1 mei tot en met 31 augustus

Promoties - Coca-Cola vervangt deze zomer het logo op meer dan 160 miljoen verpakkingen voor die van 74 verschillende vakantiebestemmingen. De plaatsnamen op de flessen en blikjes maken onderdeel uit van de ‘Share a Coke’-campagne.

Of het nu gaat om een wereldstad of tropisch strand, de verpakkingen moeten de consument er deze zomer volgens de frisdrankreus aan herinneren dat alleen een ijskoude cola verfrissing biedt op een warme zomerdag. Vanaf mei tot en met augustus maken consumenten die een Coca-Cola met het zomerthema kopen, kans op een reis naar één van deze droombestemmingen. “Als de temperaturen stijgen, smaakt niets beter dan een Coca-Cola. Dat gevoel stoppen we al sinds 1886in ons product. Deze zomer dragen we dat gevoel ook uit via de verpakkingen met de vakantiebestemmingen”, zegt brandmanager Margreet van Staalduijnen. “En we doen meer dan alleen de verpakkingen aanpassen. Dit jaar maken consumenten middels een actiecode ook echt kans op die droomvakantie.”

Markten
De nieuwe ‘Share a Coke in...’ campagne loopt gelijktijdig in 14 markten, waaronder België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje. In Nederland worden ruim 160 miljoen verpakkingen voorzien van 74 verschillende vakantiebestemmingen. De namen verschijnen op de 250ml cans, de 330ml cans, de 500ml PET-flessen, de 1,5 liter PET-flessen en de 1,75 liter PET-flessen. Ook de 200ml glazen (horeca)flessen zijn onderdeel van de campagne.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk