Colruyt onderdeel Solucious neemt Belgische Valfrais over
Overname - Solucious, de foodservicespecialist van Colruyt Group, heeft het familiebedrijf Valfrais, gevestigd in Bastenaken, overgenomen. Volgens beide partijen vullen het assortiment, het klantenbestand en het werkgebied elkaar goed aan. Met overname van 100% van de aandelen zet Solucious in op verdere groei in foodservice.
Valfrais is een belangrijke regionale Belgische speler en levert aan professionele klanten in Wallonië, Brussel, het Groothertogdom Luxemburg en het noorden van Frankrijk. Klanten die hoofdzakelijk actief zijn in de horeca. Het assortiment van Valfrais bestaat dan ook uit zowel verse, ultra-verse als diepvriesvoeding. Het bedrijf is gespecialiseerd in ultra-vers en dan vooral vlees via Wama Beef. Solucious levert als foodservicespecialist van de Colruyt Group foodservice- en retailproducten aan ziekenhuizen en horeca.
Ulra-vers
De overname van Valfrais geeft Solucious de mogelijkheid te groeien in een consoliderende markt. Bovendien brengt Valfrais ervaring mee in het ultra-verse assortiment, een spcialisme dat Solucious wil ontwikkelen. Wat verder van belang is dat de waarden van beide bedrijven bij elkaar aansluiten. Het team van Valfrais blijft in de nieuwe samenwerking aan boord. Solucious is ook beperkt op de Nederlandse (foodservice)markt actief.
Valfrais blijft als merk
Valfrais zal geleidelijk worden geïntegreerd in de systemen van Solucious, maar blijft als merk bestaan. Kleine veranderingen zullen zich voordoen op de aanpassing en uitbreiding in het assortiment. Een nieuw bestelplatform, dat 8 januari gereed zal zijn, wordt momenteel ingericht. Philippe Hermans, operationeel directeur van Valfrais: “We zijn erg blij om Solucious, een solide partner in de foodservicesector, te mogen begroeten als partner van de Colruyt Group. Voor Valfrais betekent dit niet het einde, maar het begin van een nieuw hoofdstuk.” Johan Vermeire, algemeen directeur B2B Food Retail Colruyt Group: “De komst van Valfrais bij Solucious maakt het voor ons mogelijk om snel maar gecontroleerd te groeien in een sterk veranderende markt. De geografische ligging zal ons helpen om onze efficiëntie te verbeteren en nieuwe markten te bereiken terwijl we ons aanbod ontwikkelen.”
Bron: Colruyt/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht