Domino's Pizza groeit tegen de klippen op


Omzetcijfers - Domino's Pizza Enterprises Limited (DPE), moederorganisatie van Domino's Pizza Nederland, heeft de wind in de zeilen. De pizzagigant realiseerde een record in groei, dankzij technologische ontwikkelingen, innovatieve marketing en een sterke groei in het aantal geopende vestigingen. DPE rapporteerde een netto winst van 64 miljoen dollar, ruim 40 procent hoger dan dezelfde periode vorig jaar. Ook Nederland laat sterke groeicijfers zien. De vestigingen behaalden recordomzetten en van die omzet wordt ruim 60 procent online besteld. Technologie is een belangrijke groeifactor voor Domino's. “Via technologie willen we de klant gemak en volledige controle geven over het bestel- en afleverproces”, aldus André ten Wolde, CEO Domino's Pizza Benelux. “Van alle online bestellingen gaat de helft via mobiele apparatuur. Steeds meer mensen bestellen via de mobiele website en de vernieuwde pizza app, die ook beschikbaar is voor de net verschenen Apple Watch.” Zo introduceerde Domino’s begin dit jaar de vernieuwde ‘Pizza Chef’ app waarmee de zelf samengestelde pizza visueel zichtbaar werd voor de klant en kwam ze in mei met de 'snel bestellen' module, waarbij de klant in vier kliks zijn laatste order opnieuw kan bestellen. De uitbreiding van de database waarbij individueel contact met de klant mogelijk is, was een belangrijke pijler het afgelopen jaar. Het store rating systeem werd in juni geïntroduceerd. Middels dit systeem kan de klant zijn feedback geven en zijn ervaring met Domino's delen. Het systeem zal de komende maanden verder worden uitgebreid. De komende maanden wordt de test met de GPS-tracker uitgerold, dat ook substantieel zal bijdragen aan de groei van Domino's in Nederland. Centrumvestigingen In mei dit jaar opende Domino's Benelux haar 200ste vestiging. In Nederland werden 23 vestigingen geopend, een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor. Nieuw zijn de zogenaamde centrumvestigingen waarbij naast pizza's ook pizzapunten worden verkocht. De komende maanden zullen voor Domino's in het teken staan van een de vernieuwde responsive website, het store rating systeem, een herziene positionering van het merk en nieuwe productintroducties. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid