Driekwart van Nederlandse werknemers krijgt gratis koffie op de werkvloer


Onderzoek – Het is in Nederland goed gesteld met koffie op de werkvloer. 77% van de werknemers wordt van gratis koffie voorzien op de werkplek. In koffieland Italië is dat bijvoorbeeld slechts 30% en in Spanje slechts 26%. Dat blijkt uit Europees consumentenonderzoek van het Europese Institute for Scientific Information on Coffee in samenwerking met Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Koffie en Thee (KNVKT). Het onderzoek is gedaan voorafgaand aan Wereld Koffie Dag op 1 oktober. Samen met de Finnen en Italianen drinken we per dag de meeste kopjes koffie op de werkvloer drinken, volgens het onderzoek. Finnen zijn al jarenlang koploper als het gaat om het drinken van koffie. Opvallend is, volgens de onderzoekers, dat hoewel koffie vaak wordt gezien als oppepper, consumenten aangaven koffie allereerst vanwege de smaak te drinken, ten tweede om een pauzemoment te creëren en pas als derde om hun alertheid te verhogen. Ondanks de gratis koffie en hogere consumptie, zijn we in Nederland overigens het slechtst in het nemen van pauze om van ons kopje koffie te genieten: slechts 53% neemt een korte koffiepauze ten opzichte van bijvoorbeeld 77% van de Finnen. Tot slot drinken Nederlanders het vaakst koffie voor de lunch. Bron: KNVKT/@FoodClicks Onderzoek – Het is in Nederland goed gesteld met koffie op de werkvloer. 77% van de werknemers wordt van gratis koffie voorzien op de werkplek. In koffieland Italië is dat bijvoorbeeld slechts 30% en in Spanje slechts 26%. Dat blijkt uit Europees consumentenonderzoek van het Europese Institute for Scientific Information on Coffee in samenwerking met Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Koffie en Thee (KNVKT). Het onderzoek is gedaan voorafgaand aan Wereld Koffie Dag op 1 oktober. Samen met de Finnen en Italianen drinken we per dag de meeste kopjes koffie op de werkvloer drinken, volgens het onderzoek. Finnen zijn al jarenlang koploper als het gaat om het drinken van koffie. Opvallend is, volgens de onderzoekers, dat hoewel koffie vaak wordt gezien als oppepper, consumenten aangaven koffie allereerst vanwege de smaak te drinken, ten tweede om een pauzemoment te creëren en pas als derde om hun alertheid te verhogen. Ondanks de gratis koffie en hogere consumptie, zijn we in Nederland overigens het slechtst in het nemen van pauze om van ons kopje koffie te genieten: slechts 53% neemt een korte koffiepauze ten opzichte van bijvoorbeeld 77% van de Finnen. Tot slot drinken Nederlanders het vaakst koffie voor de lunch. Bron: KNVKT/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid