Driekwart websites Nederlandse bierbrouwerijen onbeveiligd en niet responsive


Online - Zo’n driekwart van de websites van bierbrouwerijen in Nederland is niet beveiligd. De hier door consumenten ingevulde gegevens zijn openbaar. Ook kan het overgrote deel van de websites van brouwerijen niet goed werkend via laptop of smartphone worden bekeken. Dit blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl. Waar Nederland momenteel meer dan 1300 grotere en kleinere bierbrouwerijen telt, is het bieraanbod de laatste jaren fors gestegen en de vraag onder consumenten naar speciaalbier enorm gegroeid. Volgens Telefoonboek.nl een uitgelezen kans voor de brouwerijen om zich met een eigen, goed werkende website te onderscheiden. Van de 68 onderzochte websites in de categorie ‘Bierbrouwer’ bezitten er maar 5 een SSL-certificaat. Volgens Telefoonboek.nl betekent dit dat 63 websites niet beveiligd zijn door middel van https, ofwel zo’n 76,9 procent. In deze gevallen kan het zijn dat een gedeelte van de website waar met persoonsgegevens wordt gehandeld zich wel achter een (vaak externe) beveiligde verbinding bevindt. De hoofdwebsites daarvan zijn echter nog niet in het bezit van een SSL-certificaat. Gegevens die daar worden ingevuld zijn daardoor niet beveiligd, aldus Telefoonboek.nl. Responsive Ook de zogenaamde ‘responsiveness’ van bierbrouwerijen in Nederland, het systeem waarbij de website meebeweegt met het apparaat waarop deze wordt getoond, laat te wensen over. Volgens Telefoonboek.nl heeft van de 68 brouwerijen slechts 20 procent een responsive website. Dit betekent dat 80 procent van de websites van bierbrouwers aan bruikbaarheid en leesbaarheid inboet als deze bekeken worden op mobiel of tablet. “Een meebewegende responsive website is erg belangrijk”, zegt Ronny Oonk, manager van Places Websites en onderzoeker van Telefoonboek.nl. “Vooral microbrouwerijen spreken een relatief jong publiek aan. Het aantal bezoeken op smartphones en tablet zal dus waarschijnlijk alleen maar blijven stijgen. Ook kan een goede webbeveiliging bijdragen aan een professionele en betrouwbare uitstraling.” Bron: @FoodClicks Online - Zo’n driekwart van de websites van bierbrouwerijen in Nederland is niet beveiligd. De hier door consumenten ingevulde gegevens zijn openbaar. Ook kan het overgrote deel van de websites van brouwerijen niet goed werkend via laptop of smartphone worden bekeken. Dit blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl. Waar Nederland momenteel meer dan 1300 grotere en kleinere bierbrouwerijen telt, is het bieraanbod de laatste jaren fors gestegen en de vraag onder consumenten naar speciaalbier enorm gegroeid. Volgens Telefoonboek.nl een uitgelezen kans voor de brouwerijen om zich met een eigen, goed werkende website te onderscheiden. Van de 68 onderzochte websites in de categorie ‘Bierbrouwer’ bezitten er maar 5 een SSL-certificaat. Volgens Telefoonboek.nl betekent dit dat 63 websites niet beveiligd zijn door middel van https, ofwel zo’n 76,9 procent. In deze gevallen kan het zijn dat een gedeelte van de website waar met persoonsgegevens wordt gehandeld zich wel achter een (vaak externe) beveiligde verbinding bevindt. De hoofdwebsites daarvan zijn echter nog niet in het bezit van een SSL-certificaat. Gegevens die daar worden ingevuld zijn daardoor niet beveiligd, aldus Telefoonboek.nl. Responsive Ook de zogenaamde ‘responsiveness’ van bierbrouwerijen in Nederland, het systeem waarbij de website meebeweegt met het apparaat waarop deze wordt getoond, laat te wensen over. Volgens Telefoonboek.nl heeft van de 68 brouwerijen slechts 20 procent een responsive website. Dit betekent dat 80 procent van de websites van bierbrouwers aan bruikbaarheid en leesbaarheid inboet als deze bekeken worden op mobiel of tablet. “Een meebewegende responsive website is erg belangrijk”, zegt Ronny Oonk, manager van Places Websites en onderzoeker van Telefoonboek.nl. “Vooral microbrouwerijen spreken een relatief jong publiek aan. Het aantal bezoeken op smartphones en tablet zal dus waarschijnlijk alleen maar blijven stijgen. Ook kan een goede webbeveiliging bijdragen aan een professionele en betrouwbare uitstraling.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid