Eerste editie Gastvrij Rotterdam goed gewaardeerd


Beurs - Gastvrij Rotterdam heeft in de eerste editie een uitstekend visitekaartje afgegeven: een fraai aangeklede beurs, veel inspiratie en een prima sfeer. Bezoekers waardeerden de opzet van de horecabeurs, zo bleek tijdens het bezoek dat FoodClicks er gisteren bracht. Ahoy Rotterdam en een paar- bij de opstart - betrokken fabrikanten hadden er alles aangedaan de randvoorwaarden voor een succesvolle beurs goed in te vullen. Of de beurs zakelijk succesvol is voor de deelnemende bedrijven blijkt pas later, maar op het platform als zodanig was weinig aan te merken. Bezoekers waren zeer te spreken over het aanbod, de bereikbaarheid en de overzichtelijkheid van beurs. Afhankelijk van de doelstellingen van de deelnemers waren sommige exposanten tevreden en andere minder. Die mindere tevredenheid zat met name in het aantal leads over de eerste dag. Vandaag is de derde dag van het driedaagse evenement. Over de timing in het jaar, zo vlak voor de winter en de locatie Rotterdam en het – zich sterk ontwikkelende - culinaire achterland van de regio, waren de meeste deelnemers meer dan tevreden. Sommige hadden de moeite genomen zich op te splitsen in deelname aan Gastvrij Rotterdam en - het gelijktijdig gehouden – evenementenbeurs Hardenberg. Thema De kleinschalige opzet van de horecabeurs in Rotterdam maakte de thema-uitwerking overzichtelijker. Bij duurzaamheid echt bedrijven die met hun aanbod iets toevoegen aan het begrip. Ook bij het wijnaanbod een selectie van hoog tot laag, zodat vanuit het oogpunt van de positionering door ondernemers ook een goede keus kon worden gemaakt in prijs. Verder waren er enkele noviteiten te zien, zoals het klimaatsysteem Cool-Spot dat er voor zorgt dat de temperatuur op het werkblad, ook in een warme keuken, op circa 7 graden wordt gehouden. Koude lucht en fijn beneveld vocht worden door een uitblaasconsole samengebracht boven het werkblad. Het systeem kan ook worden gebruikt om een buffet op de juiste temperatuur te houden. Maar ook het concept FlammKuchen trok de aandacht. Een soort pannenkoek met de uitstraling van een pizza, die snel en gemakkelijk met diverse toppings kan worden uitgeserveerd als tussendoortje of als snackproduct. Het bedrijf HawQRate presenteerde een systeem waarmee ondernemers op een gemakkelijk manier hun klanttevredenheid kunnen testen. Het werkt met een applicatie die een QR-code scant waarna de klanten een aantal vragen krijgen voorgelegd over hun ervaringen. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid