Family richt aandacht op bezorgen en beleving op nieuwe website

Na de introductie van de nieuwe huisstijl bij Family is nu de website vernieuwd

Formulenieuws – Meer beleving en meer bestellingen realiseren via online. Dat zijn de belangrijkste motivaties achter de vernieuwing van de website van fastserviceketen Family.

Daarnaast moest de website aansluiten op de huiselijke gezelligheid van de nieuwe formule. In 2017 lanceerde Family haar nieuwe huisstijl. Een huisstijl die het bezoek aan het eethuis moet stimuleren. Daarom wordt de nadruk niet alleen op frites en snacks gelegd, maar ook op de koffie, luxe broodjes en vers bereide salades. Deze nieuw aanpak maakte het ook noodzakelijk dat de website werd aangepakt. “Door te werken met veel mooie productfoto’s, kwaliteitsfoto’s van vestigingen en foto’s van mensen, willen wij de websitebezoeker een duidelijk beeld geven van wie wij zijn en wat wij doen”, aldus marketing manager Chantal van der Meer van FHC Formulebeheer, waartoe de Family-formule behoort. “We laten hiermee graag zien dat Family een echt fast-casual dining concept is waar de gast de hele week welkom is voor allerlei maaltijden.”

Digitalisering

In de nieuwe website neemt de fast-casual cafetariaformule ook de ontwikkelingen op digitaal vlak mee. Zo is online bestellen de laatste jaren flink gegroeid. “En daar zijn wij blij mee, want door het online bestellen, wordt de wachttijd in de cafetaria zelf korter.” Family wil het online bestellen dan ook stimuleren en heeft dit daarom een meer prominente positie op de nieuwe website gegeven. De knop “online bestellen” staat direct zichtbaar bovenaan op de pagina en wordt ook onder de openingstijden van de vestiging herhaald. “Natuurlijk doet nog niet iedere vestiging aan online bestellen, maar we zien wel dat steeds meer ondernemers overstag gaan.”

Bestellen of bezorgen

Daarnaast was het op de vorige website niet altijd even duidelijk of de vestiging ook bestellingen bezorgt. Het bureau Mooijontwerp, dat de website vormgaf, bedacht daarvoor de Familyspeldjes, die aangeven of een vestiging alleen bezorgt (door middel van een tasje) of ook bezorging aanbiedt (een scootertje).

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek