@FoodClicks brengt gasttevredenheid in kaart in foodservicekanaal


Benchmark - @FoodClicks presenteert in samenwerking met Rien de Koning een nieuwe meting naar de ervaringen van gasten in de out-of-homemarkt. In december worden de resultaten in @FoodClicks bekend gemaakt. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Q&A Research & Consultancy. Is uw formule op koers? Heeft u gastwaarde centraal staan in uw missie van uw bedrijf? En meet u dan de klantwaarde, door bijvoorbeeld een net promotor score? En weet u dan hoe u gewaardeerd wordt ten opzichte van de concurrentie? En weet u dan welke wereld er achter deze klant schuil gaat? Uit onderzoek blijkt dat minder dat dan 10 procent van de horeca echt klanttevredenheid volgt en meet. Een gemiste kans, zo vinden uitgever Steffen van Beek van Footprint (@FoodClicks) en consultant Rien de Koning. Zij hebben samen met onderzoeksbureau Q&A de stoute schoen aangetrokken en deze meting uitgevoerd. Verspreid Meer dan 5.000 consumenten verspreid over Nederland naar geslacht, leeftijd en regio, zijn in september en oktober gevraag naar hun mening over hun laatste bezoek aan een locatie in het buitenshuiskanaal. Het gaat hier om de feitelijke ervaring, want van horen zeggen wordt niemand wijzer. Immers, in dat geval zou de tot nu toe best scorende hotelketen van Nederland, Van der Valk, nog steeds last hebben van de kers op de appelmoes. Nee, het moet een klant zijn met een recente ervaring. Tenminste een kleine honderd van dit soort klantervaringen vormen samen de minimale maatstaf waarop ketens op de maatlat worden gezet. Benieuwd? In de decemberuitgave van @Foodclicks worden de resultaten gedeeld. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid