Foodomzet Ikea bijna 1,5 miljard


Horeca in retail – De foodomzet van meubelgigant Ikea bedroeg in 2013 bijna 1,5 miljard euro. De foodomzet wordt behaald in de Swedish Food Markets, de restaurants, bistro's en in de co-workers restaurants. De komende jaren zal de omzet van eten en drinken van Ikea verder stijgen door het assortiment onder meer in Nederland ook online aan te bieden. De Zweedse woonwarenhuisketen Ikea realiseerde over het fiscale jaar 2013, dat loopt van 1 september tot 31 augustus, wereldwijd in totaal 27,9 miljard euro omzet, een stijging met 3,1%. De omzet aan eten en drinken bedroeg volgens de website Food Holland 1,4 miljard euro, een aandeel van 5 procent. De woongigant denkt dit de komende jaren te kunnen uitbouwen onder meer door het foodaanbod ook online aan te bieden. Zo lanceerde men in juni 2013 in Nederland een webshop met ruim 6.000 woonwaren. Dit moet op termijn met food worden aangevuld. “We zullen het online assortiment steeds verder uitbreiden, totdat de hele Ikea-range in de webwinkel zit. Dat geldt ook voor de levensmiddelen. Maar daar staat nog geen datum voor, want het verzenden van food stelt speciale eisen”, aldus een woordvoerder destijds in de vakmedia. Hoewel de meeste artikelen nog niet online te bestellen zijn, presenteert Ikea wel de Zweedse specialiteiten uit het assortiment van de Swedish Food Market online. Ikea voert acht categorieën, waaronder brood, vlees, koek, koffie en andere dranken en kant-en-klaar maaltijden. Bron: FoodClicks/Food Holland

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid