‘Foodora fuseert met Delivery Hero’s Urban Taste


Fusies – Het in Berlijn gevestigde bedrijf foodora, dat bezorging van kwaliteitsrestaurants aanbiedt, fuseert met de vergelijkbare dienst Urban Taste van Delivery Hero’s. Het samengaan plaveit de weg voor een verdere uitbreiden voor het merk foodora in Europa, Noord-Amerika en Azië. Met de fusering worden de activiteiten van foodora ondergebracht bij Delivery Hero, waardoor het bedrijf volgens eigen zeggen voordeel haalt uit de grote schaal en de aanwezigheid van de organisatie. Het merk foodora wordt leidend in de samenwerking en breed gecommuniceerd. In tegenstelling tot traditionele bezorgingsdiensten voor eten werkt foodora alleen samen met geselecteerde restaurants en hebben zij een eigen infrastructuur voor de bezorging. Door het gebruik van speciale algoritmes overzien zij de beschikbaarheid van meer dan 1500 logistieke werknemers, waardoor het bedrijf de dichtstbijzijnde bezorger, fietser of voetganger voor elke bestelling identificeert en het hele proces van het moment van het ophalen tot de bezorging hiervan wordt gecoördineerd. Restaurants kunnen zich zo beter concentreren op de voorbereiding van het eten. Samen met Urban Taste heeft foodora meer dan 2000 restaurants in hun bestand en zij zijn van plan dit te verdubbelen in de komende maanden. “Het succes ligt in hoe wij de online bezorgingen aanpakken”, zegt Emanuel Pallua, COO van foodora. “Onze on-demand service en het feit dat we echt een lange termijn relatie met onze partnerrestaurants aangaan, zorgt ervoor dat voor hen de last van het zelf inhuren en beheren van hun eigen bezorgers wegvalt. Bij ons kunnen ze profiteren van het opkomende online en mobiele publiek, zonder dat zij hoeven te investeren in technologie of marketing. Waardoor hun inkomsten toenemen en ze beter gebruik maken van hun bestaande middelen, zonder dat de kwaliteit van het eten achteruit gaat.” Bovendien zijn volgens Julian Dames, CMO van foodora, de voordelen voor klanten ook zeer aantrekkelijk. “Bij foodora kunnen klanten een consistent aanbod op het gebied van kwaliteit, variatie en waardering verwachten, wat ook nog eens lokaal relevant is. Dit wordt ondersteund door een betrouwbare en snelle bezorgservice. Klanten komen vaak terug nadat zij onze service en ons platform hebben uitgeprobeerd. Dit moedigt ons aan om in dezelfde richting verder te gaan.” Met een gemiddelde bezorgtijd van ongeveer dertig minuten en de groei van opdrachten met een gemiddelde van 20 procent elke week in de afgelopen zes maanden, is foodora al de snelst groeiende onderneming wereldwijd in deze sector. Om deze leidende positie te behouden en uit te breiden, is Delivery Hero van plan om flink te investeren in het bedrijf. “Wij hebben een zeer lange termijn visie voor deze branche en zullen er dan ook alles aan doen om ervoor te zorgen dat wij de beste keuze zijn voor restaurants en consumenten wereldwijd “, zegt Niklas Östberg, CEO van Delivery Hero. Sinds de lancering in oktober 2014 is foodora een leidende speler in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Zweden, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Dubai en Hong Kong, en overnames plaatsvonden in Canada (Hurrier), Australië, (Suppertime) en Oostenrijk (Heimschmecker). Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid