Franchiseformules moeten veranderen'


Franchise – "Investeer in het aanpassingsvermogen van de franchiseformule." Deze oproep doet het ING Economisch Bureau in de publicatie ‘Maak uw franchiseformule futureproof’. “De veranderkracht van franchiseformules wordt sterk op de proef gesteld door technologische ontwikkelingen. Hierdoor verkorten productlevenscycli en ontstaan grote kansen voor nieuwe toetreders”, aldus het economische bureau van ING. Het antwoord van franchisegevers ligt in investeren in het aanpassingsvermogen van de formule, zo stellen zij in de publicatie ‘Maak uw franchiseformule futureproof’. “Transparantie voor franchisenemers, het op één lijn brengen van belangen, het toedelen van een duidelijke rol aan franchisenemers bij de verandering en het benoemen van de dynamiek in contracten zijn onderdelen daarvan.” Aanpassing Technologische vooruitgang schudt de structuur van de economie flink op, zo stelt ING verder. “Flexibilisering van de arbeidsmarkt en verdere automatisering beïnvloeden het businessmodel van zakelijke dienstverleners. Dit betekent dat veel franchiseformules er tussen nu en drie tot vijf jaar anders uit moet kunnen zien.” Het belang van het doorontwikkelen van de formule wordt ook onderkend in de recente Nederlandse Franchise Code. Daarin staat expliciet dat de franchisegever en -nemers een gedeelde verantwoordelijkheid hebben wanneer het op actualisatie en ontwikkeling van de formule aankomt. “Verandering realiseren is een kerntaak van franchisegevers”, stelt Esthrella Khouw, ING manager Zakelijke Arrangementen. “Het doorontwikkelen van de formule betekent werk aan de winkel, want het gaat niet alleen om het verdienmodel van de franchisegever maar ook om dat van de ondernemers.” Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid