FrieslandCampina en @FoodClicks stellen met smaakpanel beste combi-deals samen


Combi-deals - De beste combi-deals; de cateringlocaties van Prorest, de Brooodzaak (NS Stations) en Bakker Bart presenteren ze binnenkort in de hoop klanten te verrassen en de verkopen verder te stimuleren. “De uitdaging voor Prorest is om de gasten meer te verleiden.” FrieslandCampina en @FoodClicks hebben door een smaakpanel de beste combi-deals laten samenstellen. Er is nog voldoende winst te halen. Winst die wordt gerealiseerd met samenwerken. Dat begrijpt FrieslandCampina. En ook Prorest Catering, de Brooodzaak en Bakker Bart. En FoodClicks. Het vakblad nam samen met FrieslandCampina het initiatief tot het formeren van een smaakpanel dat de beste combi-deals samenstelde. “In de out-of-homemarkt is gemak en snelheid erg belangrijk, men vergeet vaak een drankje bij een broodje te kopen als men er niet mee wordt geconfronteerd. Het succes van de ontbijt- en lunchdeals in petrol, to go en catering laat zien dat als je het klanten gemakkelijk maakt en voor een goede prijs een combinatie aanbiedt van eten met een drankje dat ze hier dan zeker wel behoefte aan hebben”, aldus Peggy Bessems van FrieslandCampina. Daarin zet de zuivel- en sappengigant een volgende stap samen met FoodClicks. “Een smaakpanel, met daarin een groep onafhankelijke consumenten die dagelijks petrol- en cateringlocaties bezoekt, stelde onlangs de beste combi-deals samen, zodat de petrolondernemer en de cateraar deze ook kan adviseren aan zijn gasten”, vertelt Bessems. Verrassend De voorgeselecteerde deals worden binnenkort al gepresenteerd bij key accounts van FrieslandCampina Branded Netherlands, waaronder Prorest Catering. “Gasten binnen bedrijfscatering in Nederland kiezen vrijwel altijd een zuivel drank of sap bij de lunch. Zuivel is in Nederland nog steeds nummer één drank wat betreft lunchbegeleiding. Sap volgt op een goede tweede plaats. Deze categorie is dus van groot belang binnen onze productaanbod”, zegt Ferry Schepens, Formulemanager Prorest Catering. Een drankje wordt volgens hem vaak niet in combinatie met een broodje gekozen; de gast is gewend routine aankopen te doen. “De uitdaging voor Prorest is om de gasten meer te verleiden andere dranken te kiezen en te kopen, zoals sappen en zuivel met toegevoegde waarde.” De best beoordeelde combi-deals door het smaakpanel helpen om deze uitdaging aan te gaan. Schepens: “Deze combi-deals zijn door Prorest opgenomen in de Prorest Smaakdagen. Deze Smaakdagen zijn ontwikkeld om het aantal gas¬ten in het bedrijfsrestaurant te verhogen door in korte periode veel bijzondere gerechten in combinatie met leuke acties te promoten. De combi-deals zijn één van de onderdelen binnen De Smaakdagen.” Het initiatief met het smaakpanel is volgens de Formulemanager een voorbeeld van een sterk initiatief dat voortkomt uit de goede samenwerking. “Juist de afstemming van bijzondere recepturen vanuit Prorest met de meest geschikte drankenkeuze hierbij vanuit FrieslandCampina, maakt deze samenwerking tot een succes.” Effectief Ook Bakker Bart geeft het initiatief volgens eigen zeggen vorm. “Het smaakpanel helpt Bakker Bart effectieve combinatie-deals in te zetten. Zoals uit de resultaten blijkt is Appelsientje geliefd bij de broodjes tonijn en kaas. Een product als Fristi komt hier minder goed naar voren dus zal ook minder ingezet gaan worden bij een broodje. Fristi is ook bij uitstek geschikt voor de jongere brood-eters onder ons en natuurlijk ook zonder broodje heerlijk van te genieten.” FrieslandCampina heeft ook de lekkerste broodjes van de BrooodZaak gebruikt voor het smaakpanel omdat dit dé bakkersformule op het station is, die mensen onderweg verrast en verwent met lekkere vers belegde broodjes. De resultaten worden in de loop van het jaar verder met de Brooodzaak besproken en opgepakt in eventuele verrassende activiteiten.   Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid