FrieslandCampina-project tegen melkverspilling wint prijs


Industrie - FrieslandCampina en Agriterra zijn tijdens het Create2Change-event uitgeroepen tot winnaars van de Business Development Award, de prijs voor een nieuw partnership. Het partnership bestrijdt in Kenia de voedselschaarste door het verminderen van lokale melkverspilling. FrieslandCampina en Agriterra, winnaars van de Business Development Award ontvangen een bedrag van 5000 euro aan startkapitaal en 20.000 euro aan mediawaarde op NUzakelijk.nl plus een adviesgesprek met de initiators. De oplossing voor het bestrijden van lokale melkverspilling in Kenia is microfranchising. Zo worden lokale boeren bijgeschoold op het gebied van kwaliteitsborging en duurzaamheid, worden coöperaties ondersteund en worden distributiekanalen opgezet. Uiteindelijk wil men dankzij het businessmodel twee glazen melk per week voor iedere Keniaan winnen. Jurylid Tineke Lambooy, associate professor op de Universiteit Nyenrode (Center for Sustainability), geeft aan dat het 'creëren van een nieuwe markt' de doorslag gaf bij de zege van FrieslandCampina en Agriterra. "Deze bedrijven dragen bij aan het wereldprobleem van toegang tot schoon drinkwater en openen daarbij een nieuwe markt om melkpoeder te verkopen. Dat levert een win-win situatie op." Bron: NUzakelijk

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid