FSIN maakt analyse van succes Eataly


Buitenland - Eataly is een high-end hybride restaurant-retailconcept met vestigingen in grote steden over de hele wereld. Het unieke aan Eataly is de beleving die gasten er vinden: een plek om te eten, leren en kopen tegelijkertijd. 'Eatertainment', wordt het ook wel genoemd. Het Foodservice Instituut Nederland heeft in een dossier een analyse gemaakt van dit succesverhaal: wat maakt het zo succesvol en vooral: wat kunnen Nederlandse retailers, fabrikanten, grossiers en formules van Eataly leren? Het dossier is voor leden van het FSIN beschikbaar. Eataly doet veel dingen goed. Één van die dingen is het creëren  van een totaalbeleving.  Uit het dossier blijkt dat Eataly een unieke vorm van co-creatie neer weet te zetten en buitengewoon goede interactie heeft met de gast. Deze interactie vormt de stille en soms onderbelichte kracht van Eataly. Dát is waarom deze ‘mega-grocerant’ het zo goed doet over de hele wereld. De consument voelt zich aangetrokken tot de keten ondanks de hogere prijsklasse omdat Eataly tot hun verbeelding spreekt. In het dossier worden vijf principes behandeld waaraan Eataly zijn succes te danken heeft. Maar daarnaast wordt ook naar de prakijk gekeken en worden er lessen getrokken voor Nederlandse grossiers, leveranciers en formules. Bron: FSIN

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid