HMSHost bouwt in Stadskamer Utrecht LEON, Comptoir Libanais en Two Tigers

HMSHost International opent in het centrum van Utrecht in totaal vijf nieuwe restaurantformules, waaronder het Britse LEON

Convenience - Na de luchthavens Schiphol en Rotterdam The Hague Airport en Designer Outlet Roermond, start horecaontwikkelaar HMSHost nu in een stadscentrum. In de nog te bouwen Stadskamer van het Utrechtse Hoog Catharijne openen in oktober vestigingen van de foodformules LEON, Comptoir Libanais en Burger Federation.

HMSHost International, wereldleider van horecalocaties voor reizigers, zal in het centrum van Utrecht in totaal vijf locaties openen. Voor de Stadskamer, een nieuw gebouw dat in Hoog Catharijne in Utrecht wordt gebouwd, heeft HMSHost vijf horecaconcepten ontwikkeld. In oktober opent LEON, de ‘naturally fast food’ keten uit Londen. HMSHost heeft dit concept in 2016 in Nederland geïntroduceerd. HMSHost biedt daarnaast een Nederlandse primeur met Comptoir Libanais. Deze Libanese kantine, in 2008 opgericht in Londen, serveert gezonde, eenvoudige Libanese gerechten in een authentiek en kleurrijk design. Comptoir Libanais heeft nu 17 restaurants in Engeland. Het derde concept dat in oktober opent is Burger Federation, een eigen concept van HMSHost en dat al een vestiging heeft in Designer Outlet Roermond.

Focus
Begin 2019 volgt de tweede fase met de opening van onder andere de Aziatische restaurantformule Two Tigers en de start van Bistrot Bakery. Volgens HMSHost wordt het ‘een gebied met de volledige focus op horeca’. Het brede aanbod van eten en drinken creëert ‘een uitnodigende sfeer’ voor gasten die er kunnen ontspannen en zitten of iets bestellen om mee te nemen. “Het nieuwe winkelcentrum Hoog Catharijne met de Stadskamer zal het kloppende hart van Utrecht worden en een thuishaven voor winkelend Nederland”, licht CEO Walter Seib van HMSHost International toe. “Dit biedt ons de mogelijkheid om te laten zien dat wij de perfecte gastheer zijn, overal waar mensen onderweg zijn. Samen met onze strategische brand partners hebben we concepten ontwikkeld waar mensen zich thuis voelen en waar ze graag vertoeven.”

Drukbezocht
Met meer dan 26 miljoen bezoekers per jaar, is Hoog Catharijne het meest drukbezochte winkelcentrum van Nederland. Hoog Catharijne wordt momenteel verbouwd en krijgt de komende jaren bioscopen, een hotel, casino en 600.000 vierkante meter aan kantoren erbij. Het moet jaarlijks 90 miljoen bezoekers gaan trekken.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk