HMSHost presenteert nieuwe concepten op Utrecht CS

Reizigershops - Horecaexploitant HMSHost International opent vandaag op de eerste verdieping van de Utrechtse stationshal twee nieuwe horecaconcepten: ‘t Koffiehuis en Bar Centraal. Eind november opent ook restaurant Bistrot Centraal haar deuren. De activiteiten van HMSHost op het treinstation zijn de opmaat naar meer ‘externe’ partijen die actief worden op de Nederlandse treinstations.

Met deze nieuwe horecaconcepten en het bijbehorende terras spelen NS Stations en HMSHost in op de behoefte van reizigers en Utrechters naar een plek waar, in aanvulling op het huidige horeca aanbod, korte en langdurigere ontmoetingen plaats kunnen vinden. “Want door de opening van deze drie horecaconcepten, hoog en droog boven de drukte van de stationshal en het centrum van de stad, heeft deze plek alle potentie om het nieuwe centrale meetingpoint in Utrecht te worden”, zeggen de partijen in een persschrijven.

't Koffiehuis
In samenwerking met Douwe Egberts is het concept ’t Koffiehuis ontwikkeld. “Uitstekende espressokwaliteit en de warmte en het vertrouwde gevoel waar DE voor staat, maakt van ’t Koffiehuis een punt van rust en ontmoetingsplek voor het publiek op het station”, aldus de initiatiefnemers. Heineken heeft de bijzondere biertap in Bar Centraal speciaal ontworpen voor deze locatie. Ook uniek zijn de speciaal ontworpen bierflesjes van Bar Centraal met daarop de Utrechtse domtoren. Naast het regionaal gebrouwen bier kunnen gasten hier regionale, eerlijke producten van goede kwaliteit krijgen. Bistot, dat eind november opent, is een Italiaans slow food concept dat is ontwikkeld in samenwerking met The University of Gastronomic Sciences of Pollenzo in Milaan en dat inmiddels verschillende prijzen heeft gewonnen. De ter plekke gemaakte pizza’s, pasta’s en broden worden gemaakt van lokale producten. Een restaurant waar ambacht en vakmanschap centraal staat. Walter Seib, CEO HMSHost International: “De Utrechtse stationshal is een druk vervoersknooppunt waar dagelijks honderdduizenden mensen komen, met allerlei verschillende behoeften. Dat NS Stations ons het vertrouwen heeft gegeven om onze wereldwijde en jarenlange ervaring in het bouwen en exploiteren van horecaconcepten op luchthavens, treinstations en locaties bij te dragen aan de behoefte van haar reizigers, bezoekers en de Utrechters is voor ons een grote eer.”

Overname
De activiteiten van HMSHost in de treinstations als externe partij past in het toekomst beeld dat NS Stations heeft over de eet- en drinkvoorziening. NS Stations is voornemens een belangrijk deel van alle winkellocaties op de treinstations af te stoten. Eerder meldde @FoodClicks al dat drie La Place Express-vestigingen en zeventien Burger King-locaties op de stations zijn overgedragen aan HMSHost, nu blijkt dat NS Stations de komende drie tot vijf jaar ook andere formules aan geschikte marktpartijen overdoet.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Martijn Louws