Horecava zet segment Dranken in de spotlights


Beurzen - Horecava presenteert op de beursvloer een nieuwe aanpak voor het segment Dranken. Wat jarenlang een donkere hal op de Horecava was, wordt in 2016 een lichte en frisse hal met meer variatie in het aanbod. In de nieuwe aanpak is onder andere gekozen voor een festivalsetting, inhakend op de trend van de (food)festivals. Met wijn- en cocktailbars, bierbarretjes en foodtrucks. De drankverstrekkende horeca heeft de laatste jaren te maken gehad met grote veranderingen, verklaart de beursorganisatie de nieuwe aanpak. De consument zoekt steeds meer beleving en bijzondere ervaringen in het uitgaansleven. De populariteit van en het aanbod in bars en restaurants gespecialiseerd in één productcategorie nemen snel toe. Daarnaast zijn er veel (food)festivals waar de consument de keuze heeft uit een breed aanbod eten en drinken. Het segment Dranken in hal 4 presenteert zich daarom niet alleen in een geheel andere setting, maar biedt ook verschillende nieuwe initiatieven. Het Horecava Festival Het Horecava Festival laat de drankverstrekkende horeca bijvoorbeeld zien hoe trends concreet om te zetten zijn in kansen voor de eigen onderneming. Met initiatieven op het gebied van menu-engineering, drankencombinaties en eventorganisatie. Op een plein met de sfeer van een foodfestival vormt een serie foodtrucks en bars een plek vol beleving en bijzondere smaakcombinaties. In een aparte tent vindt de bezoeker tal van leveranciers die onontbeerlijk zijn bij de organisatie van een eigen (food)festival, zoals licht & geluid, muntverkoop, tentenbouw, aankleding, hostessen en beveiliging. Horecava, de grootste nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie, beleeft in 2016 haar 60e editie, en vindt plaats van maandag 11 tot en met donderdag 14 januari in RAI Amsterdam. Beron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid