Jumbo komt met gemakswinkels


Concepten – Supermarktketen Jumbo opent dit jaar kleinere gemakswinkels in binnenstedelijke gebieden, waarin zowel elementen van Jumbo als La Place naar voren komen. Verder ontwikkelt La Place, dat onderdeel is van Jumbo, samen met het Canadese warenhuisbedrijf Hudson’s Bay een restaurantconcept in de nieuw te openen Hudson's Bay warenhuizen. Dit maakt directeur Frits van Eerd vandaag bekend bij de presentatie van de jaarcijfers. De ingezette strategische koers van 2016 zet Jumbo in 2017 onverminderd voort. Naast tenminste één nieuwe Foodmarkt, worden ongeveer vijftien nieuwe Jumbo winkels aan het winkelbestand toegevoegd. In de loop van 2017 start Jumbo tevens met kleinere gemakswinkels in binnenstedelijke gebieden, waarin zowel elementen van Jumbo als La Place naar voren komen. Frits van Eerd: “Deze stap sluit naadloos aan bij onze omnichannel-strategie. Hiermee kunnen we nog beter laten zien waar Jumbo voor staat: we willen gezond, lekker én gemakkelijk eten bereikbaar maken voor iedereen.” La Place Jumbo kijkt tevreden terug op het boekjaar 2016. De consumentenomzet onder de Jumbo formule steeg met € 428 miljoen tot € 6,678 miljard, een toename van 7 procent ten opzichte van 2015. De stijging is voor een belangrijk deel te danken aan de omzetgroei in bestaande winkels. De autonome groei over 2016 bedroeg 4 procent. Hierdoor wist Jumbo haar marktaandeel in 2016 verder op te voeren tot circa 19 procent. La Place boekte een omzet van € 103 miljoen in 2016, op vergelijkbare basis (dus zonder de gesloten vestigingen in de V&D warenhuizen) een toename van 12 procent ten opzichte van 2015. Hiervan kwam 5 procent voor rekening van autonome omzetgroei in de bestaande restaurants. Hudson’s La Place werkt samen met het Canadese warenhuisbedrijf Hudson’s Bay aan de invulling van een restaurantconcept in de nieuw te openen Hudson's Bay warenhuizen in Nederland. Nadere details over deze exclusieve samenwerking, het concept en de planning zullen naar verwachting eind januari in een gezamenlijke persverklaring bekend gemaakt worden. Daarnaast heeft La Place overeenstemming bereikt met Gr8 Investments over de overname van alle 18 AC Restaurants langs de Nederlandse snelwegen, zo werd vandaag bekend. Op deze locaties gaat La Place gefaseerd de aangekochte AC Restaurants ombouwen naar de eigen formule. Bart van den Nieuwenhof, managing director van La Place: “Met deze deals en de groei van onze eigen restaurants kunnen we met La Place weer snel de positie innemen die we ooit hadden in Nederland. Daar ben ik erg blij mee!” Ook de buitenlandse expansie van de restaurantketen gaat onverminderd voort, met onder meer nieuwe vestigingen in Toronto, Zürich en Parijs. La Place verwacht in 2017 ruim 1.000 nieuwe arbeidsplaatsen te kunnen creëren.   Bron: @FoodClicks Concepten – Supermarktketen Jumbo opent dit jaar kleinere gemakswinkels in binnenstedelijke gebieden, waarin zowel elementen van Jumbo als La Place naar voren komen. Verder ontwikkelt La Place, dat onderdeel is van Jumbo, samen met het Canadese warenhuisbedrijf Hudson’s Bay een restaurantconcept in de nieuw te openen Hudson's Bay warenhuizen. Dit maakt directeur Frits van Eerd vandaag bekend bij de presentatie van de jaarcijfers. De ingezette strategische koers van 2016 zet Jumbo in 2017 onverminderd voort. Naast tenminste één nieuwe Foodmarkt, worden ongeveer vijftien nieuwe Jumbo winkels aan het winkelbestand toegevoegd. In de loop van 2017 start Jumbo tevens met kleinere gemakswinkels in binnenstedelijke gebieden, waarin zowel elementen van Jumbo als La Place naar voren komen. Frits van Eerd: “Deze stap sluit naadloos aan bij onze omnichannel-strategie. Hiermee kunnen we nog beter laten zien waar Jumbo voor staat: we willen gezond, lekker én gemakkelijk eten bereikbaar maken voor iedereen.” La Place Jumbo kijkt tevreden terug op het boekjaar 2016. De consumentenomzet onder de Jumbo formule steeg met € 428 miljoen tot € 6,678 miljard, een toename van 7 procent ten opzichte van 2015. De stijging is voor een belangrijk deel te danken aan de omzetgroei in bestaande winkels. De autonome groei over 2016 bedroeg 4 procent. Hierdoor wist Jumbo haar marktaandeel in 2016 verder op te voeren tot circa 19 procent. La Place boekte een omzet van € 103 miljoen in 2016, op vergelijkbare basis (dus zonder de gesloten vestigingen in de V&D warenhuizen) een toename van 12 procent ten opzichte van 2015. Hiervan kwam 5 procent voor rekening van autonome omzetgroei in de bestaande restaurants. Hudson’s La Place werkt samen met het Canadese warenhuisbedrijf Hudson’s Bay aan de invulling van een restaurantconcept in de nieuw te openen Hudson's Bay warenhuizen in Nederland. Nadere details over deze exclusieve samenwerking, het concept en de planning zullen naar verwachting eind januari in een gezamenlijke persverklaring bekend gemaakt worden. Daarnaast heeft La Place overeenstemming bereikt met Gr8 Investments over de overname van alle 18 AC Restaurants langs de Nederlandse snelwegen, zo werd vandaag bekend. Op deze locaties gaat La Place gefaseerd de aangekochte AC Restaurants ombouwen naar de eigen formule. Bart van den Nieuwenhof, managing director van La Place: “Met deze deals en de groei van onze eigen restaurants kunnen we met La Place weer snel de positie innemen die we ooit hadden in Nederland. Daar ben ik erg blij mee!” Ook de buitenlandse expansie van de restaurantketen gaat onverminderd voort, met onder meer nieuwe vestigingen in Toronto, Zürich en Parijs. La Place verwacht in 2017 ruim 1.000 nieuwe arbeidsplaatsen te kunnen creëren.   Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid