Jumbo tevreden over resultaten Amsterdamse Foodmarkt


Supermarkt – “Bijzonder positief,” omschrijft Frits van Eerd, CEO van Jumbo Group Holding, de eerste resultaten van de Amsterdamse Foodmarkt, die vorige maand openging. De supermarktketen boekte in 2014 sowieso een goed resultaat. De consumentenomzet onder de Jumbo formule steeg in 2014 met maar liefst € 986 miljoen tot € 4.823 miljoen, een toename van 26% ten opzichte van 2013. Deze omzetstijging is het gevolg van de groei van het aantal Jumbo winkels tot 499 (eind 2013: 391) en de bovengemiddelde omzetgroei in bestaande winkels. De autonome groei van Jumbo kwam met 3,5% ruim uit boven de marktgroei (circa 0%, bron GfK). Volgens Van Eerd zijn de wekelijkse opening van de nieuwe Jumbo winkels, het succes van de twee Foodmarkten en de lancering van e-commerce de belangrijkste succesfactoren, maar ook de WK actie met de Donderpakken, de Nieuwe Standaard Kip en de Kerstactie, waarbij maaltijden werden geschonken aan het Leger des Heils droegen in belangrijke mate bij aan het succes van de winkels. Het afgelopen jaar heeft Jumbo belangrijke stappen gezet binnen haar omnichannel strategie. Vanaf november hebben klanten via Jumbo.com toegang tot het grootste online supermarktassortiment van Nederland. De online bestellingen kunnen worden opgehaald bij één van de 28 Pick Up Points. Dit aantal wordt de komende maanden fors uitgebreid. Kort na de lancering van e-commerce gingen ook de deuren van Foodmarkt Amsterdam open. Deze grootste versmarkt (zie FoodClicks december 2014, red.) in Amsterdam Noord biedt klanten beleving op het gebied van gezond, vers, lekker en goedkoop eten. Jumbo is tevreden over de eerste resultaten van Jumbo.com en Foodmarkt Amsterdam. Van Eerd: “Klanten waarderen beide formats en de eerste signalen zijn bijzonder positief.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid