Kinderconcept eerste zet in samenwerking Efteling en La Place
Foodservice - La Place en de Efteling gaven vandaag in de Rotterdamse La Place vestiging in Hudson’s Bay het startsein voor een grootschalige samenwerking. Samen introduceren zij een nieuw en aansprekend kinderconcept: gethematiseerde speelhoeken en kindersmulmenu’s. Eind juli opent La Place bovendien haar deuren in de Efteling. In dertien vestingen kunnen de kinderen nu al spelen in de Efteling speelhoeken. Zodra een vesting van La Place wordt verbouwd of gebouwd krijgt de locatie ook gelijk een speelhoek. De kindersmulmenu’s zijn verkrijgbaar in alle Nederlandse vestigingen van La Place (m.u.v. La Place Express en de locaties op de NS-stations, luchthavens, RAI Amsterdam en Duinrell, red.). Met het nieuwe kinderconcept willen La Place en de Efteling kinderen en hun ouders iets bijzonders bieden. “Door de samenwerking met La Place kunnen we een vers en verantwoord kindermenu combineren met Efteling ‘fun’, zowel in de gethematiseerde smultasjes als in de sprookjesachtige speelhoeken in de La Place vestigingen”, vertelt Olaf Vugts, Creatief Directeur van de Efteling, die even later ook trots een impressie van het nieuwe La Place-restaurant toont (zie ook foto 4). Ook Bart van den Nieuwenhof, Managing Director van La Place, is trots op de samenwerking tussen La Place en de Efteling. “We deelden samen de ambitie om een leuk en verrassend kinderconcept te ontwikkelen waarin de kracht van La Place en de Efteling samenkomen.” Het kindersmulmenu van La Place is een verantwoord alternatief voor bestaande kindermenu’s. Het menu bestaat uit een kidsburger of broodje met beleg naar keuze, een bakje komkommer/tomaat, een vers sapje, smoothie of huisgemaakte limonade en een smultasje met daarin een doeboekje, kleurpotloodjes, een cadeautje en een muntje voor een ijskoude verrassing. Het kindersmulmenu wisselt elk seizoen van Efteling-thema. Efteling best bezocht Met 5 miljoen bezoekers in 2017 is de Efteling de best bezochte dagattractie van Nederland en behoort het tot de top van attractieparken van Europa. Eten en drinken zijn met een jaaromzet van ruim 53 miljoen euro een groot onderdeel van de Efteling. De visie op eten en drinken kent een aantal speerpunten: veel aandacht voor concepten met een totaalbeleving, maar ook voor kwaliteit, diversiteit en het bieden van gezonde alternatieven binnen het totaalaanbod, zowel overdag als in de avond en voor zowel Nederlandse als internationale gasten. Bron: @FoodClicks Foodservice - La Place en de Efteling gaven vandaag in de Rotterdamse La Place vestiging in Hudson’s Bay het startsein voor een grootschalige samenwerking. Samen introduceren zij een nieuw en aansprekend kinderconcept: gethematiseerde speelhoeken en kindersmulmenu’s. Eind juli opent La Place bovendien haar deuren in de Efteling. In dertien vestingen kunnen de kinderen nu al spelen in de Efteling speelhoeken. Zodra een vesting van La Place wordt verbouwd of gebouwd krijgt de locatie ook gelijk een speelhoek. De kindersmulmenu’s zijn verkrijgbaar in alle Nederlandse vestigingen van La Place (m.u.v. La Place Express en de locaties op de NS-stations, luchthavens, RAI Amsterdam en Duinrell, red.). Met het nieuwe kinderconcept willen La Place en de Efteling kinderen en hun ouders iets bijzonders bieden. “Door de samenwerking met La Place kunnen we een vers en verantwoord kindermenu combineren met Efteling ‘fun’, zowel in de gethematiseerde smultasjes als in de sprookjesachtige speelhoeken in de La Place vestigingen”, vertelt Olaf Vugts, Creatief Directeur van de Efteling, die even later ook trots een impressie van het nieuwe La Place-restaurant toont (zie ook foto 4). Ook Bart van den Nieuwenhof, Managing Director van La Place, is trots op de samenwerking tussen La Place en de Efteling. “We deelden samen de ambitie om een leuk en verrassend kinderconcept te ontwikkelen waarin de kracht van La Place en de Efteling samenkomen.” Het kindersmulmenu van La Place is een verantwoord alternatief voor bestaande kindermenu’s. Het menu bestaat uit een kidsburger of broodje met beleg naar keuze, een bakje komkommer/tomaat, een vers sapje, smoothie of huisgemaakte limonade en een smultasje met daarin een doeboekje, kleurpotloodjes, een cadeautje en een muntje voor een ijskoude verrassing. Het kindersmulmenu wisselt elk seizoen van Efteling-thema. Efteling best bezocht Met 5 miljoen bezoekers in 2017 is de Efteling de best bezochte dagattractie van Nederland en behoort het tot de top van attractieparken van Europa. Eten en drinken zijn met een jaaromzet van ruim 53 miljoen euro een groot onderdeel van de Efteling. De visie op eten en drinken kent een aantal speerpunten: veel aandacht voor concepten met een totaalbeleving, maar ook voor kwaliteit, diversiteit en het bieden van gezonde alternatieven binnen het totaalaanbod, zowel overdag als in de avond en voor zowel Nederlandse als internationale gasten. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtLa Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas
Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.
Lees berichtOmzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen
Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.
Lees berichtOnverkocht La Place brood wordt Borrelbrood bij Jumbo Foodmarkt
Voedselverspilling – Jumbo introduceert tijdens de Verspillingsweek iets nieuws: Borrelbrood. Het gaat om onverkocht La Place brood van de vorige dag dat wordt belegd in de keukens van Jumbo Foodmarkten en vervolgens alsnog wordt verkocht.
Lees bericht50% minder voedselafval bij Vermaat in 2027 met Orbi’s
Voedselverspilling - Vermaat gaat op grote schaal de strijd aan tegen voedselverspilling. Onderdeel van die aanpak is de inzet van de technologie van Orbisk, de zogenaamde Orbi. De voedsel verspilling moet met deze slimme technologie in 2027 met 50% zijn teruggebracht.
Lees berichtHalfjaaromzet Jumbo groeit met 8,8%, die van La Place 36%
Analyse – De consumentenomzet van Koninklijke Jumbo Food Groep is in het eerste halfjaar van 2023 gegroeid met 8,8 procent naar €5,96 miljard. Ook de omzet van La Place groeide. Deze nam toe met 36% naar €69 miljoen euro in de eerste zes maanden.
Lees bericht