Koopmans merk van het Jaar

Winnaar Koopmans op het podium

Verkiezing - Koopmans is door de Nederlandse supermarktklant tot Merk van het Jaar 2016 verkozen. In een consumentenonderzoek, uitgevoerd door GfK, scoorde Koopmans het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit.

Bolletje, de winnaar van vorig jaar, eindigde op de tweede plek. Het merk Nutrilon werd derde. Mona won de Bijzondere Prestatie award, die dit jaar ging naar het merk met de sterkste online merkbeleving. De prijzen werden uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht.

Voorafgaand aan de bekendmaking van de ‘overall winnaar’ werden awards aan winnaars in zeven productcategorieën uitgereikt:

Alcoholische dranken: Grolsch

Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Pickwick

Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje

Kruidenierswaren overig: Koopmans

Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Mona

Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma

Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Mona merk met hoogste online merkbeleving

Een extra award was gereserveerd voor een bijzondere prestatie, namelijk het merk dat het afgelopen jaar het hoogst op ‘online merkbeleving’ scoorde. Deze award ging naar Mona. Dit merk scoorde het hoogst op het creëren van positieve en betekenisvolle online ervaringen bij de shopper. Milka bezette de tweede plaats in deze categorie, Nivea werd derde.

Bron:FNLI

Auteur: Steffen van Beek