Kwalitaria, Délifrance, Texaco en Hutten gewaardeerd als ‘beste formules out-of-home’


Awards - Snackbarketen Kwalitaria, broodjesformule Délifrance, cateraar Hutten en oliemaatschappij Texaco zijn volgens onderzoeksbureau GfK de best gewaardeerde formules van 2016 in het out-of-homekanaal. Dit blijkt uit het jaarlijkse consumentenonderzoek waarin consumenten formules beoordelen op beleving, gastvrijheid, prijs, kwaliteit en loyaliteit. In het segment ‘fastservice’ wordt Kwalitaria, net als vorig jaar het best gewaardeerd en scoort op alle aspecten sterk. Délifrance komt het beste uit de bus in het segment ‘coffee & lunch’. In het segment ‘on the move’ heeft Texaco de best gewaardeerde formule, mede door de uitrol van haar nieuwe ‘Go Fresh’ formule. In het segment ‘at work’ wordt Hutten het beste beoordeeld en schoort hoog op gastvrijheid van de medewerkers. Kwalitaria wordt volgens GfK voor het tweede jaar op rij door de consument als beste beoordeeld. De snackbarketen scoort dit jaar iets hoger op aspecten die betrekking hebben op het personeel. Een gedeelde tweede plaats in de fastservicebranche is er voor Spare Rib Express en Plaza Food for All. “Binnen fastservice ligt het belangrijkste aandachtspunt op drank en sfeer”, zegt Bas van Eekelen van GfK. “Goede koffie, uitgebreid aanbod van gekoelde dranken en vruchtensappen aanbieden in een prettige omgeving is dé manier om je goed te onderscheiden.” Gastvrijheid Délifrance scoort het hoogst in ‘coffee & lunch’. De broodjesformule wordt volgens GfK vooral hoog gewaardeerd voor het vriendelijke personeel en aantrekkelijke promoties. Subway eindigde op de tweede plaats, gevolgd door Doppio Espresso. “Gezien de stroom aan nieuwe concepten die de focus leggen op koffie, is het belangrijk om duidelijk onderscheid te blijven maken. Aandachtspunten binnen dit segment zijn gemak en gastvrijheid", aldus Van Eekelen. Balans Binnen ‘on the move’ is de eerste plaats voor Texaco. Mede door de nieuwe ‘Go Fresh’ formule is een sterke stijging te zien op kwaliteit en prijs maar ook de keuze voor kleinere onbemande locaties speelt volgens GfK een rol in de beoordeling. “Het GfK onderzoek laat zien dat formules in ‘on the move’ de grootste uitdaging hebben op het gebied van formuleloyaliteit”, zegt Van Eekelen. “Gemak blijft de primaire behoefte en daarmee is het de kunst een goede balans te vinden tussen snelheid en kwaliteit.” BP eindigde op de tweede plaats met AVIA op de derde plaats. Routine Cateraar Hutten scoort de eerste positie in ‘at work’ en maakt volgens GfK het verschil met de gastvrijheid van haar medewerkers met hoge scores op vriendelijkheid, snelheid van bediening en vakkundigheid. Op de tweede plaats in dit segment staat SAB Catering en Prorest op de derde plaats. “Binnen ‘at work’ blijft het belangrijk de dagelijkse routine te doorbreken en iedere dag iets nieuws te bieden”, zegt Van Eekelen. “Bovendien liggen hier nog steeds grote kansen om de doelgroep uit te breiden.” Bron: GfK/@FoodClicks

Awards - Snackbarketen Kwalitaria, broodjesformule Délifrance, cateraar Hutten en oliemaatschappij Texaco zijn volgens onderzoeksbureau GfK de best gewaardeerde formules van 2016 in het out-of-homekanaal. Dit blijkt uit het jaarlijkse consumentenonderzoek waarin consumenten formules beoordelen op beleving, gastvrijheid, prijs, kwaliteit en loyaliteit. In het segment ‘fastservice’ wordt Kwalitaria, net als vorig jaar het best gewaardeerd en scoort op alle aspecten sterk. Délifrance komt het beste uit de bus in het segment ‘coffee & lunch’. In het segment ‘on the move’ heeft Texaco de best gewaardeerde formule, mede door de uitrol van haar nieuwe ‘Go Fresh’ formule. In het segment ‘at work’ wordt Hutten het beste beoordeeld en schoort hoog op gastvrijheid van de medewerkers. Kwalitaria wordt volgens GfK voor het tweede jaar op rij door de consument als beste beoordeeld. De snackbarketen scoort dit jaar iets hoger op aspecten die betrekking hebben op het personeel. Een gedeelde tweede plaats in de fastservicebranche is er voor Spare Rib Express en Plaza Food for All. “Binnen fastservice ligt het belangrijkste aandachtspunt op drank en sfeer”, zegt Bas van Eekelen van GfK. “Goede koffie, uitgebreid aanbod van gekoelde dranken en vruchtensappen aanbieden in een prettige omgeving is dé manier om je goed te onderscheiden.” Gastvrijheid Délifrance scoort het hoogst in ‘coffee & lunch’. De broodjesformule wordt volgens GfK vooral hoog gewaardeerd voor het vriendelijke personeel en aantrekkelijke promoties. Subway eindigde op de tweede plaats, gevolgd door Doppio Espresso. “Gezien de stroom aan nieuwe concepten die de focus leggen op koffie, is het belangrijk om duidelijk onderscheid te blijven maken. Aandachtspunten binnen dit segment zijn gemak en gastvrijheid", aldus Van Eekelen. Balans Binnen ‘on the move’ is de eerste plaats voor Texaco. Mede door de nieuwe ‘Go Fresh’ formule is een sterke stijging te zien op kwaliteit en prijs maar ook de keuze voor kleinere onbemande locaties speelt volgens GfK een rol in de beoordeling. “Het GfK onderzoek laat zien dat formules in ‘on the move’ de grootste uitdaging hebben op het gebied van formuleloyaliteit”, zegt Van Eekelen. “Gemak blijft de primaire behoefte en daarmee is het de kunst een goede balans te vinden tussen snelheid en kwaliteit.” BP eindigde op de tweede plaats met AVIA op de derde plaats. Routine Cateraar Hutten scoort de eerste positie in ‘at work’ en maakt volgens GfK het verschil met de gastvrijheid van haar medewerkers met hoge scores op vriendelijkheid, snelheid van bediening en vakkundigheid. Op de tweede plaats in dit segment staat SAB Catering en Prorest op de derde plaats. “Binnen ‘at work’ blijft het belangrijk de dagelijkse routine te doorbreken en iedere dag iets nieuws te bieden”, zegt Van Eekelen. “Bovendien liggen hier nog steeds grote kansen om de doelgroep uit te breiden.” Bron: GfK/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid