La Place komt met Just the Product-lijn


Huismerken - La Place werkt aan een retaillijn, genaamd Just the product. De range van onder meer broodbeleg, koffie, thee en zoetwaren moet meer variatie aanbrengen in het assortiment en te zijner tijd ook in retailkanalen van derden verkrijgbaar zijn. Begin dit jaar gaf La Place al aan ooit met merkproducten in andere retailkanalen te willen liggen. Om welke producten het ging en wanneer de schappen gevuld moesten zijn, was echter nog onduidelijk. Droes Prinsen, directeur inkoop/logistiek & marketing bij La Place, vertelde FoodClicks dat het onder andere om een lijn van broodbeleg, luxe confituren, thee, koffie en cacaoproducten gaat, die meer variatie moet aanbrengen in het assortiment. Op dit moment is de restaurantketen een deel van de al bestaande producten aan het omlabelen, en worden er nieuwe producten vanuit bestaande grondstoflijnen gecreëerd. Honderd procent natuurlijke ingrediënten spelen hierbij een hoofdrol. La Place heeft de ambitie om met de producten in de retailschappen te liggen, maar voor het zo ver is, moeten er nog wat gesprekken worden gevoerd. “Onze focus ligt eerst op het introduceren van de producten in de eigen restaurants en winkels. Als dit aanslaat, willen we kijken naar mogelijkheden bij derden.” Prinsen denkt dat de Just the Product-lijn van La Place goed in de retailkanalen zal passen, omdat het merk La Place inmiddels voldoende naamsbekendheid heeft en genoeg vertrouwen kent. Welke kanalen de producten gaan verkopen is cruciaal, legt de directeur uit. “Het moet bij de filosofie en het DNA van La Place passen.” Op de verpakkingen van de Just the Product komt een uitgebreide beschrijving van de herkomst van de producten en het verhaal erachter. Dit gebeurt in het Nederlands. Of La Place de lijn ook met een Duitse of Engelse omschrijving in het buitenland gaat voeren is nog maar de vraag. “We richten ons eerst op Nederland.” La Place opent in september de eerste vestiging in Duitsland. Het restaurant komt in een groot outletcenter in de buurt van Saarbrücken. “Op dit soort locaties gedijen we het best”, vertelt Prinsen. “Er komen hier gemiddeld drie miljoen mensen per jaar, die lang in het outletcenter verblijven.” Later dit jaar wordt een tweede vestiging van La Place in Duitsland geopend, en ook voor begin 2014 staat een opening bij onze oosterburen op de planning.  Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid