Lekkerland breidt aantal Punto Panino-bakeries uit


Groothandel – Lekkerland heeft het aantal Punto Panino-bakeries uitgebreid met 21 nieuwe locaties, waarvan enkele ook in nieuwe segmenten, zoals bouwmarkten. Daarnaast verwelkomde de groothandel 33 tankshops als klant. Dit meldde Lekkerland Nederland afgelopen week bij de presentatie van de jaarcijfers van de Lekkerland Groep. De groothandel zag in 2015 de omzet stijgen met 4,2 procent tot 12.484,4 miljoen euro. De brutomarge steeg met 23,8 miljoen euro tot 595,8 miljoen euro. “Uit de jaarcijfers van 2015 blijkt dat we op de juiste weg zijn, en dat de eerste successen nu zichtbaar worden”, zegt Michael Hoffmann, Chief Executive Officer (CEO) van de Lekkerland Groep. “Met de Convenience 2020-strategie waarborgen we het huidige en toekomstige succes van Lekkerland – en daarmee ook het succes van onze klanten.” Ook Lekkerland Nederland deelt mee in de vreugde over de jaarcijfers. De Nederlandse economie ontwikkelt zich na jaren van stagnatie naar een situatie van aanhoudende groei. Als gevolg hiervan zag Lekkerland Nederland zijn omzet over 2015 stijgen, nadat over 2014 een daling was gerapporteerd. De omzet in Nederland steeg met 4,4 procent tot € 2.413,3 miljoen. Dit was voornamelijk te danken aan hogere omzetten in rookwaren (€ 80,8 miljoen) en food/non-food (€ 22,6 miljoen), terwijl de omzet in beltegoeden, cadeaukaarten (E-VA) en diverse producten met € 1,8 miljoen daalde. “We zijn trots op de financiële resultaten over 2015,” zegt Henk-Jan Peterse, Country Manager van Lekkerland Nederland. “Dit is duidelijk een eerste resultaat van de implementatie van onze Convenience 2020-strategie. Zoals we vorig jaar in onze prognoses hebben verklaard, staan we nog maar aan het begin van een lange-termijn-heroriëntatie.” In 2015 is een transformatieprogramma ontwikkeld voor Nederland, dat nu wordt geïmplementeerd. Tot dusver zijn volgens de groothandel circa vijftig grote en kleinere projecten vastgesteld om verdere groei te bevorderen en kosten terug te dringen. Deze projecten zijn vergelijkbaar met de activiteiten in andere landen waar de Lekkerland Groep actief is. Nieuwe segmenten Lekkerland Nederland slaagde er in om contracten met bestaande klanten te verlengen en uit te breiden. Ook werden nieuwe klanten ‘gezet’ op de koffiemodule Piacetto, de Punto Panino Bakery en het ‘Lekker Op Weg’-programma. In 2015 plaatste Lekkerland Nederland 21 nieuwe bakeries, waarvan enkele ook in nieuwe segmenten, zoals bouwmarkten. Daarnaast konden 33 tankshops als klant verwelkomd worden door Lekkerland Nederland . Zij zullen door Lekkerland Nederland worden voorzien van het volledige assortiment van rookwaren, zoetwaren, gekoelde producten, non-foodartikelen, diepvriesproducten en E-VA. Bron: @FoodClicks   Groothandel – Lekkerland heeft het aantal Punto Panino-bakeries uitgebreid met 21 nieuwe locaties, waarvan enkele ook in nieuwe segmenten, zoals bouwmarkten. Daarnaast verwelkomde de groothandel 33 tankshops als klant. Dit meldde Lekkerland Nederland afgelopen week bij de presentatie van de jaarcijfers van de Lekkerland Groep. De groothandel zag in 2015 de omzet stijgen met 4,2 procent tot 12.484,4 miljoen euro. De brutomarge steeg met 23,8 miljoen euro tot 595,8 miljoen euro. “Uit de jaarcijfers van 2015 blijkt dat we op de juiste weg zijn, en dat de eerste successen nu zichtbaar worden”, zegt Michael Hoffmann, Chief Executive Officer (CEO) van de Lekkerland Groep. “Met de Convenience 2020-strategie waarborgen we het huidige en toekomstige succes van Lekkerland – en daarmee ook het succes van onze klanten.” Ook Lekkerland Nederland deelt mee in de vreugde over de jaarcijfers. De Nederlandse economie ontwikkelt zich na jaren van stagnatie naar een situatie van aanhoudende groei. Als gevolg hiervan zag Lekkerland Nederland zijn omzet over 2015 stijgen, nadat over 2014 een daling was gerapporteerd. De omzet in Nederland steeg met 4,4 procent tot € 2.413,3 miljoen. Dit was voornamelijk te danken aan hogere omzetten in rookwaren (€ 80,8 miljoen) en food/non-food (€ 22,6 miljoen), terwijl de omzet in beltegoeden, cadeaukaarten (E-VA) en diverse producten met € 1,8 miljoen daalde. “We zijn trots op de financiële resultaten over 2015,” zegt Henk-Jan Peterse, Country Manager van Lekkerland Nederland. “Dit is duidelijk een eerste resultaat van de implementatie van onze Convenience 2020-strategie. Zoals we vorig jaar in onze prognoses hebben verklaard, staan we nog maar aan het begin van een lange-termijn-heroriëntatie.” In 2015 is een transformatieprogramma ontwikkeld voor Nederland, dat nu wordt geïmplementeerd. Tot dusver zijn volgens de groothandel circa vijftig grote en kleinere projecten vastgesteld om verdere groei te bevorderen en kosten terug te dringen. Deze projecten zijn vergelijkbaar met de activiteiten in andere landen waar de Lekkerland Groep actief is. Nieuwe segmenten Lekkerland Nederland slaagde er in om contracten met bestaande klanten te verlengen en uit te breiden. Ook werden nieuwe klanten ‘gezet’ op de koffiemodule Piacetto, de Punto Panino Bakery en het ‘Lekker Op Weg’-programma. In 2015 plaatste Lekkerland Nederland 21 nieuwe bakeries, waarvan enkele ook in nieuwe segmenten, zoals bouwmarkten. Daarnaast konden 33 tankshops als klant verwelkomd worden door Lekkerland Nederland . Zij zullen door Lekkerland Nederland worden voorzien van het volledige assortiment van rookwaren, zoetwaren, gekoelde producten, non-foodartikelen, diepvriesproducten en E-VA. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid