‘Maak entreeprijs pretpark dynamisch’


Recreatie - Pretparken zijn door alle kortingsacties steeds minder rendabel. De oplossing? Volgens recreatie-experts zou men de entreeprijs dynamisch moeten maken. De Volkskrant meldde dit weekend op basis van diverse gesprekken met recreatie-experts dat het voor pretparken steeds moeilijker wordt om geld te verdienen. Meer dan de helft van de bezoekers betaalt niet meer de volle entreeprijs, maar heeft een kortingskaartje op zak. “Er zijn niet alleen bijzonder veel dagattracties in Nederland, maar er zijn ook veel manieren om korting op de entree te krijgen, bijvoorbeeld via sites als Groupon, Vakantieveilingen, maar ook via spaaracties van supermarkten.” De oplossing om pretparken toch rendabel te laten draaien, zou volgens de experts kunnen zijn de entreeprijs dynamisch te maken: je betaalt minder bij een rustige dag met slecht weer, maar juist meer bij zonnig weer en flinke toeloop. Bron: De Volkskrant  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid