Magnum-chocolade en gepersonaliseerd snoep op ISM


Beurzen - Meer bezoek en meer deelnemers. Volgens het slotbericht van de ISM zijn er met de 38.500 bezoekers de afgelopen vier dagen ten opzichte van de vorige editie vier procent meer professionals  geweest op de internationale beurs voor zoetwaren in Keulen. Naast de langlopende trends naar meer biologisch, minder kleur- en smaakstoffen en ruime aandacht voor suikervrij, waren er geen spectaculaire nieuwe producten te zien. Het smaakje meer, variatie in verpakkingsvormen en producten die voldoen aan de eerder gemelde trends vormden overwegend het aanbod. Opvallend was de stand van Magnum chocolade van Unilever, het merk dat we in Nederland alleen kennen van het ijs. In België en Engeland is de chocolade volgens een vertegenwoordiger een succes, maar in Nederland nog nauwelijks bekend. De chocolade is dezelfde als die van de ijsjes, maar dan als candybar, tablet of als geschenkproduct. De producten hebben een vrij exclusieve uitstraling. Nederlandse bedrijven waren op de zoetwarenbeurs ook goed vertegenwoordigd. Thijmen Peter de With van Daelmans liet weten dat zijn stroopwafels deze week op de binnenlandse vluchten van United Airlines te verkrijgen zijn. Rondom het product is een hele hype ontstaan met filmpjes hoe je de stroopwafel moet verwarmen op je kopje koffie en hoe je deze typisch Hollandse lekkernij dan moet opeten. “Er is lang nagedacht over de naam die ze aan het product moesten geven, maar uiteindelijk is het gebleven bij stroopwafel.” De stroopwafel is ook een product dat bij het Belgische bedrijf Jules Destrooper in het assortiment gaat komen. Want hoewel de naam anders doet vermoeden zit die nog niet in het brede assortiment wafels. De overname vorig jaar door GT&CO, de holding van de tabaksfamilie Vandermarliere, geeft het bedrijf nieuw elan. “Er zijn uitgebreide plannen om het merk nieuw op de kaart te zetten,” aldus exportmanager Lesley Decru. Katja Fassin sleepte op de ISM de prijs in de wacht als meest innovatief bedrijf met de eerste gecertificeerde 3D-printer voor winegums. De Magic Candy Factory kreeg van de jury de meeste stemmen als innovatief product. Snoep als gepersonaliseerd artikel is daarmee een stap dichterbij gekomen. Meer in de aankomende uitgave van @FoodClicks. Ook de uitgave ontvangen, meld je hier aan. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid