McDonald’s start decembercampagne met kortingen, kado’s en kans op prijzen

McDonald’s organiseert voor het tweede jaar op rij in december de Cadeau Kalender campagne

Fastfood - Voor McDonald’s is december een feestmaand. Daarom geeft de restaurantketen een maand lang in al haar vestigingen kado’skortingen en gratis producten en maakt de consument kans op prijzen.

Als onderdeel van de Cadeau Kalender decembercampagne geeft McDonald’s de consument iedere dag kortingen op onder meer de Big Mac en het Happy Meal, gratis McDonald’s producten en give-aways. Op andere dagen zijn er verrassingen waarbij consumenten kans maken op een scooter of PlayStation. Ook ontvangen gasten soms een verrassing in ruil voor een opdracht. De vernieuwde Cadeau Kalender is ontwikkeld in de McDonald’s App en hierin wordt iedere dag een cadeau onthuld. De App is voor iedereen gratis te downloaden en geeft toegang tot de Cadeau Kalender pagina.

Impactvol
“Ik ben ontzettend trots dat we dit jaar weer samen met alle collega’s in onze restaurants zo’n impactvolle campagne kunnen realiseren”, zegt Erwin Dito van McDonald’s Nederland. “Het succes van vorig jaar bewijst dat deze campagne goed aansluit bij het decembergevoel waarin iedereen graag cadeautjes wil geven én ontvangen. Wij sluiten hier graag bij aan door élke dag in december een verrassing te organiseren. Zo hebben we voor iedereen in Nederland iets leuks!” McDonald’s won met de vorige editie van de campagne de zilveren Effie award voor marketingcommunicatie. Nederland telt 248 McDonald’s restaurants.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk