McDonald’s wil gast overtuigen met Maestro Burger

Maestro Burger McDonalds

Fastservice - McDonalds is op alle fronten bezig de klant te overtuigen dat het voor iedereen toegankelijk is. Nieuw in die strijd is de Maestro Burger, een kwaliteitsproduct dat aansluiting zoekt op de hamburgerrage die Nederland kent.

Dat McDonald’s exclusiviteit had op de verkoop van hamburgers is al lang geleden. En met de opmars van burgerconcepten, wordt de concurrentie alleen maar groter. Op vrijwel elke menulijst komt de hamburger tegenwoordig voor, in allerlei variaties en kwaliteiten. Zelfs op de menukaarten van gerenommeerde restaurants is de burger te vinden.

Voor McDonalds reden om ook met een kwaliteitsburger te komen. In dit geval ook anders gepresenteerd dan de burgers uit het reguliere assortiment. De rundvleesschijven van de Maestro Burger zijn bereid met 100 procent rundvlees. Deze burgers zijn echter in tegenstelling tot de rundvleesschijven van de Hamburger, Cheeseburger, Quarter Pounder en de Big Mac, voorzien van een kruidenlaagje. Ze worden net als de rundvleesschijven van de net genoemde burgers, gegrild zonder olie of vet.

De boeren frites, die bij de burger worden geserveerd, zijn van dezelfde leverancier als de reguliere Franse frietjes. Deze frietjes zijn eveneens zonder gluten. Beide worden in 100 procent plantaardige olie gebakken, alleen in een ander doosje gepresenteerd. De voedingswaarde en allergeneninformatie worden online en in de app van Mcdonald’s gecommuniceerd. De Maestro Burger is een stoere burger, rijk van smaak, met een luxe en authentieke uitstraling die beantwoordt aan de behoefte van consumenten en aansluit op de laatste trends in de foodsector, volgens de woordvoerder van McDonald’s. Met de Maestro burger, zo blijkt ook uit de eerste reacties, lijkt de keten de aansluiting met de consument, die een betere kwaliteit wil, weer te hebben gevonden.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek