Meer onbemande Omise-shops bij parken Molecaten
Leisure - Molecaten campings en vakantieparken slaat de handen ineen met Omise voor de inzet van onbemande parkshops. De eerste onbemande Shop in hun onderlinge samenwerking werd in de zomer van 2023 geopend op Molecaten Park Waterdunen. Deze draait inmiddels zo succesvol dat beide partijen nu verder gaan samenwerken.
In het eerste kwartaal van 2024 worden er nog eens 4 nieuwe onbemande shops gerealiseerd. Deze innovatieve shops maken het voor gasten mogelijk om naast de essentiële boodschappen vooral ook de vakantie aankopen te doen. De onbemande shops zijn voorzien van onder andere een zelfscankassa. Door de inzet van slimme kassatechniek en dynamic pricing wordt onnodige derving zoveel mogelijk voorkomen.
Ontzorgt
Omise, een onderdeel van het retail portfolio van de Sanders Retail Groep, is gespecialiseerd in het opzetten van onbemande winkels op drukbezochte locaties, waaronder leisure-locaties, hotels en kantoren. Het team van Omise richt zich op inkoop, category management, distributie, logistiek en exploitatie van deze locaties en ontzorgt daarmee de parken. Tim Slager, directielid van Molecaten campings en vakantieparken: “Door de introductie van onbemande shops bieden we onze bezoekers de mogelijkheid om gemakkelijk, snel en leuk alledaagse benodigdheden aan te schaffen tijdens hun verblijf.”
Borrelmoment
De slimme onbemande shops zijn voorzien van een zelfscankassa, elektronische schaplabels en narrowcasting schermen. Omise zorgt per vakantiepark voor maatwerk, waarbij het ontbijt- en borrelmoment, spel & fun en het lokale assortiment de ruimte krijgen. Alles wat je als toerist of gezin nodig hebt en meer. De samenwerking markeert een belangrijke stap vooruit in de evolutie van retaildiensten op recreatiebestemmingen.
Bron: Omise/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Omzet horeca nagenoeg gelijk in vierde kwartaal
Analyse - In 2023 heeft de horeca 13,2 procent meer omgezet dan in 2022. Ook in het vierde kwartaal steeg de omzet, zij het licht met 0,1 procent ten opzichte van het derde kwartaal. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) daalde in het laatste kwartaal van 2023 wel met 0,6 procent, zo meldt het CBS.
Lees berichtSamenwerking Van Tol Convenience Food en Xandrion
Samenwerking - Van Tol Convenience Food, conveniencespecialist op het gebied van ei, Italiaanse brood-en pizzaproducten, gaat samenwerken met Xandrion in Ede. Deelnemers aan de inkooporganisatie Xandrion kunnen vanaf 1 januari 2024 besparen op de producten van Van Tol Convenience Food.
Lees berichtEurocamp neemt groot deel van Vacansoleil over
Overname – European Camping Group (ECG), bekend van het merk Eurocamp, kondigt de strategische overname van een groot deel van de accommodaties van Vacansoleil aan. Hiermee wordt het Europese portfolio flink uitgebreid.
Lees berichtSelecta ziet Shop & Go-concepten in 2024 doorbreken
Shopformat - Selecta ziet onbemande Shop & Go-concepten en nieuwe betaalopties als alternatief voor cafetaria’s en shops definitief doorbreken. Als leverancier van koffie- en voedingsautomaten verwacht het bedrijf dat slimme foodtech-toepassingen in 2024 verder zullen doorbreken. Vooral onbemande minimarkets zijn volgens het bedrijf aan een opmars bezig in onder meer ziekenhuizen en aan laadstations voor elektrische autos.
Lees berichtAldi test kassaloos winkelen op 18 locaties in Nederland
Supermarkt – Samen met partner shopreme en de ALDI Nord Group of Companies test de dicounter de zelfscankassa en de ALDI SCAN&GO-app, waar klanten zelf producten mee kunnen scannen, zonder dat zij voorafgaand zijn geregistreerd. De test worden gedaan in 18 winkels.
Lees berichtOmzetgroei vakantieparken vooral door prijsverhoging
Analyse - De omzetgroei die dit jaar in de Nederlandse parken wordt geboekt is niet afkomstig van een hogere bezetting, maar lijkt vooral het gevolg van prijsverhogingen. Dat schrijft ABN AMRO in een analyse over de Nederlandse camping- en recreatieparken.
Lees bericht