Milieu Centraal: eerste resultaten ordening keurmerken al zichtbaar


Duurzaamheid - De eerste resultaten van de ordening die voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal heeft aangebracht in de keurmerken en bedrijfslogo’s voor duurzame voeding zijn nu zichtbaar. De fusie van de keurmerken UTZ en Rainforest Alliance is de eerste van velen die gaan volgen. Volgens Milieu Centraal is het samengaan van de keurmerken UTZ en Rainforest Alliance, waarvan het nieuws deze week naar buiten kwam, een stap in de goede richting om wegwijs te worden in het woud van keurmerken. De consument hoeft nu nog maar uit tien topkeurmerken te kiezen op www.keurmerkenwijzer.nl. Voedselproducten in Nederland kennen meer dan 90 duurzaamheidskeurmerken en -logo’s. Op verzoek van het ministerie van Economische Zaken bracht Milieu Centraal orde in de keurmerkenchaos en selecteerde elf topkeurmerken, die hoog scoren op duurzaamheid, transparantie en controle. Samenwerking Het idee achter de ordening is meer samenwerking tussen keurmerken, hogere ambities en uiteindelijk minder keurmerken om uit te kiezen. “Dat beide topkeurmerken vanaf nu samen optrekken, verdient een dikke pluim. Het maken van een duurzame keuze in de supermarkt wordt nu nog makkelijker”, zegt Kirsten Palland. De tweejaarlijkse ordening door Milieu Centraal zorgt ervoor dat keurmerken zichzelf voortdurend verder ontwikkelen en de lat steeds iets hoger leggen. Daardoor kan de duurzaamheidsimpact van keurmerken steeds groter worden. Bron: @FoodClicks Duurzaamheid - De eerste resultaten van de ordening die voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal heeft aangebracht in de keurmerken en bedrijfslogo’s voor duurzame voeding zijn nu zichtbaar. De fusie van de keurmerken UTZ en Rainforest Alliance is de eerste van velen die gaan volgen. Volgens Milieu Centraal is het samengaan van de keurmerken UTZ en Rainforest Alliance, waarvan het nieuws deze week naar buiten kwam, een stap in de goede richting om wegwijs te worden in het woud van keurmerken. De consument hoeft nu nog maar uit tien topkeurmerken te kiezen op www.keurmerkenwijzer.nl. Voedselproducten in Nederland kennen meer dan 90 duurzaamheidskeurmerken en -logo’s. Op verzoek van het ministerie van Economische Zaken bracht Milieu Centraal orde in de keurmerkenchaos en selecteerde elf topkeurmerken, die hoog scoren op duurzaamheid, transparantie en controle. Samenwerking Het idee achter de ordening is meer samenwerking tussen keurmerken, hogere ambities en uiteindelijk minder keurmerken om uit te kiezen. “Dat beide topkeurmerken vanaf nu samen optrekken, verdient een dikke pluim. Het maken van een duurzame keuze in de supermarkt wordt nu nog makkelijker”, zegt Kirsten Palland. De tweejaarlijkse ordening door Milieu Centraal zorgt ervoor dat keurmerken zichzelf voortdurend verder ontwikkelen en de lat steeds iets hoger leggen. Daardoor kan de duurzaamheidsimpact van keurmerken steeds groter worden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid