Na Dubai verdere expansie HEMA in Midden-Oosten


Formulenieuws - HEMA gaat dit jaar voor het eerst uitbreiden buiten Europa met de opening van drie winkels in Dubai. Naast deze drie winkels heeft HEMA het voornemen om in de komende vijf jaar een fors aantal winkels in deze regio te openen. HEMA gaat hiertoe samenwerken met Apparel Group dat wereldwijd 1.750 winkels exploiteert voor merken als Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Rituals. Het winkellandschap van Dubai kent vooral veel luxe winkels, terwijl de lokale bevolking, die vooral bestaat uit gezinnen, juist veel behoefte heeft aan winkels met betaalbare en kwalitatief hoogwaardige producten. Daarom heeft HEMA besloten om samen met een gespecialiseerde partner haar eerste winkels te openen in Dubai en verwacht HEMA in de komende jaren meer winkels te openen in andere landen in deze regio. Richard Flint, Director International HEMA: “Onze internationale expansie is met deze stap in een nieuwe fase gekomen. Al langer bestaat er veel interesse voor HEMA uit landen buiten Europa. Daarom hebben we in de afgelopen periode onze winkelformule en organisatie zo ingericht dat we heel snel en eenvoudig winkels kunnen openen in nieuwe landen.” Oostenrijk HEMA kondigde onlangs haar entree aan in de Oostenrijkse markt. Ook in landen waar HEMA op dit moment al actief is, zoals Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, worden de komende jaren meer winkels geopend. De internationale expansie is een van de belangrijkste pijlers van de groeistrategie van HEMA, naast de groei in de Benelux en e-commerce. Bron: HEMA Formulenieuws - HEMA gaat dit jaar voor het eerst uitbreiden buiten Europa met de opening van drie winkels in Dubai. Naast deze drie winkels heeft HEMA het voornemen om in de komende vijf jaar een fors aantal winkels in deze regio te openen. HEMA gaat hiertoe samenwerken met Apparel Group dat wereldwijd 1.750 winkels exploiteert voor merken als Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Rituals. Het winkellandschap van Dubai kent vooral veel luxe winkels, terwijl de lokale bevolking, die vooral bestaat uit gezinnen, juist veel behoefte heeft aan winkels met betaalbare en kwalitatief hoogwaardige producten. Daarom heeft HEMA besloten om samen met een gespecialiseerde partner haar eerste winkels te openen in Dubai en verwacht HEMA in de komende jaren meer winkels te openen in andere landen in deze regio. Richard Flint, Director International HEMA: “Onze internationale expansie is met deze stap in een nieuwe fase gekomen. Al langer bestaat er veel interesse voor HEMA uit landen buiten Europa. Daarom hebben we in de afgelopen periode onze winkelformule en organisatie zo ingericht dat we heel snel en eenvoudig winkels kunnen openen in nieuwe landen.” Oostenrijk HEMA kondigde onlangs haar entree aan in de Oostenrijkse markt. Ook in landen waar HEMA op dit moment al actief is, zoals Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, worden de komende jaren meer winkels geopend. De internationale expansie is een van de belangrijkste pijlers van de groeistrategie van HEMA, naast de groei in de Benelux en e-commerce. Bron: HEMA

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht


Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht

Start vernieuwing HEMA-winkels op negen NS-stations

Formulenieuws - HEMA en NS hebben een overeenkomst getekend voor de verlenging van de winkels op negen grote stations. Deze overeenkomst geldt voor een periode van zeven jaar. Als onderdeel van de verlening worden de locaties aangepast met elementen uit de vier pilot-winkels zoals HEMA die begin dit jaar opende.

Lees bericht

HEMA opent twee locaties met vernieuwde foodconcepten

Formulenieuws – Naast de nieuwe HEMA-locaties met de vernieuwde HEMA-foodcourt en de vernieuwende La Place-vestigingen in Hilversum en Alkmaar, opende de winkelketen onlangs ook een tweetal locaties met daarin het eigen foodcourt en een nieuwe opzet van het restaurant. Dat gaat om de locaties Voorburg en Assen.

Lees bericht


La Place opent in Efteling als Oosterse Kashba

Formulenieuws – Het is de grootste locatie van La Place, en meteen ook de duurste. Exploitant Vermaat heeft samen met attractiepark Efteling en La Place een waar ‘foodpaleis’ neergezet in de sfeer van Sinbad de Zeeman uit de verhalen van 1001-nacht. Het nieuwe restaurant, dat onder de naam Kashba wordt geïntroduceerd, kent naast het gebruikelijke La Place-assortiment ook een aantal...

Lees bericht

La Place opent ook tweede vernieuwde locatie binnen HEMA

Formulenieuws – Na Hilversum opende aan de Langestraat 72 in Alkmaar La Place donderdag de tweede vestiging van het vernieuwde restaurantconcept in een Hema. Op deze locatie van La Place geen buffet, maar een food- en barista bar, waar bestellingen worden opgenomen en ter plekke vers worden bereid. Ook kunnen gasten in het restaurant via een QR-code een bestelling plaatsen, direct afrekenen...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid