OLA lanceert op Koningsdag Raket waterijsje in Nederlandse driekleur

De Raket is het langst en best verkochte ijsje van Nederland

Nieuws - IJsmerk OLA heeft op Koningsdag een Raket waterijsje gelanceerd in de kleuren van de Nederlandse vlag: rood, wit en blauw.

Het is de eerste keer sinds de introductie van de Raket 55 jaar geleden, dat het ijsje in een nieuwe kleur- en smaakcombinatie is uitgebracht. De ‘Hollandse Raket’ bestaat uit de smaken framboos, citroen-limoen en cola. Een speciale ijscokar trok op Koningsdag door Amsterdam om het nieuwe Raketje te laten proeven. “Vorig jaar haalden we een 1 april grap uit door aan te kondigen dat de Raket uit de schappen zou verdwijnen”, aldus sr. brand manager Ice Cream Thijs Sleddering van OLA. “Nederland kwam massaal in actie, waarmee duidelijk werd hoe enorm geliefd dit iconische ijsje is. Die liefde voor het oer-Hollandse Raketje hebben we letterlijk genomen, door de kleuren van onze vlag te gebruiken. We zijn ontzettend trots en blij dat we Nederland een nieuwe variant op het vertrouwde Raketje kunnen bieden.” Het Raket waterijsje werd in 1962 in Nederland geïntroduceerd. In 2016 gingen bijna 38 miljoen Raketjes over de toonbank. De Hollandse Raket komt naast de reguliere Raket die gewoon verkrijgbaar blijft.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk