Online boodschappen doen plust met ruim 10 procent


Online – De Nederlander doet de boodschappen meer en meer online. Het bestellen van onder meer een pak suiker, de koffiemelk en het brood via het wereldwijde web is het afgelopen jaar in Nederland met 12 procent toegenomen. Dit meldt Nielsen op basis van zijn Shopper Trends-enquête. Hieruit blijkt dat 28 procent van het Nederlandse winkelpubliek de afgelopen maand de website van een winkel heeft bezocht, waar dat in 2014 nog 16 procent was. Maar liefst 59 procent van de Nederlanders die een website bezoeken om boodschappen te doen bekijkt de speciale aanbiedingen, terwijl 30 procent zoekt naar recepten, tips of andere ideeën. Zo heeft Albert Heijn een uitgebreide databank van recepten, en klanten die gebruikmaken van de Appie-app kunnen gemakkelijk een recept selecteren op basis van hun voorkeuren en met één muisklik alle ingrediënten op de boodschappenlijst zetten. Ongeveer een kwart van de bezoekers van de websites van winkels zoekt naar informatie, doet 23 procent zijn of haar boodschappen online, waarbij 46 procent verklaart meer geld aan boodschappen te besteden dan ze voorheen deden. Niet online De belangrijkste reden om niet online boodschappen te doen is voor 51 procent van de ondervraagden de bezorgkosten. Hierbij heeft 26 procent een voorkeur voor het beleven van de winkelervaring en 25 procent is bezorgd over de kwaliteit van online gekochte producten. Bron: @FoodClicks   Online – De Nederlander doet de boodschappen meer en meer online. Het bestellen van onder meer een pak suiker, de koffiemelk en het brood via het wereldwijde web is het afgelopen jaar in Nederland met 12 procent toegenomen. Dit meldt Nielsen op basis van zijn Shopper Trends-enquête. Hieruit blijkt dat 28 procent van het Nederlandse winkelpubliek de afgelopen maand de website van een winkel heeft bezocht, waar dat in 2014 nog 16 procent was. Maar liefst 59 procent van de Nederlanders die een website bezoeken om boodschappen te doen bekijkt de speciale aanbiedingen, terwijl 30 procent zoekt naar recepten, tips of andere ideeën. Zo heeft Albert Heijn een uitgebreide databank van recepten, en klanten die gebruikmaken van de Appie-app kunnen gemakkelijk een recept selecteren op basis van hun voorkeuren en met één muisklik alle ingrediënten op de boodschappenlijst zetten. Ongeveer een kwart van de bezoekers van de websites van winkels zoekt naar informatie, doet 23 procent zijn of haar boodschappen online, waarbij 46 procent verklaart meer geld aan boodschappen te besteden dan ze voorheen deden. Niet online De belangrijkste reden om niet online boodschappen te doen is voor 51 procent van de ondervraagden de bezorgkosten. Hierbij heeft 26 procent een voorkeur voor het beleven van de winkelervaring en 25 procent is bezorgd over de kwaliteit van online gekochte producten. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid