Ontbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s
Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.
De nieuwe smaken zijn: Appel & Rozijn, Cashew & Wortel, Hazelnoot & Banaan, Kokos & Kers. De Nederlandse haver is afkomstig van De Graanrepubliek, een coöperatie van lokale ondernemers die duurzaam gebruik maakt van Groningse kleigronden. Yespers legt met deze vier nieuwe granola’s de nadruk op het tegengaan van voedselverspilling door gered fruit te gebruiken. Daarnaast zet het merk mensen in met afstand tot de arbeidsmarkt en zet het zich in voor eerlijke inkomens in de gehele voedselketen.
De achterkant van de verpakking is in een omgekeerd jasje gestoken. Bij het omdraaien van de granola vertelt een impactmeter hoeveel impact jouw ontbijt heeft: van het aantal duurzame ingrediënten in de granola, tot besparingen op transport en de hoeveelheid gered fruit.
De granola’s zijn erkrijgbaar bij Picnic, Boon’s Markt, Sligro of via Yespers.com.
Bron: Yespers/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over
Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.
Lees berichtNu ook ‘bio-puree’ van afgekeurde biologische bananen
Voedselverspilling – The Banana Factory opende begin 2023 haar deuren om anders afgekeurde bananen, te redden van onnodige vernietiging door hier bananenpuree van te maken. Naast reguliere bananenpuree, maakt het bedrijf in samenwerking met Coroos nu ook biologisch gecertificeerde bananenpuree zodat ook bio producenten kunnen werken met “no-waste” bananenpuree.
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtMinder verspilling brood en banket blijkt uit NVB Monitor
Voedselverspilling – Brood is het product dat het meest wordt verspild. Dat komt vooral omdat het een dagvers product is. Daarom zet de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB) zich in om de reststromen en verspilling in de keten inzichtelijk te maken, zodat ze gericht kunnen werken aan reductie. En met resultaat, zo laat de NVB weten. Op basis van de...
Lees berichtOrbisk bestaat 5 jaar en heeft inmiddels 737.520 kilo voedsel gered
Voedselverspilling - Orbisk, een Nederlandse scale-up die zich inzet voor een duurzamer voedselsysteem, bestaat vijf jaar. Het jubileum wordt gevierd met de lancering van een Impact Report. Uit dit eerste rapport blijkt onder andere dat Orbisk wereldwijd 737.520 kilo voedsel heeft gered uit de afvalbak, wat neerkomt op zo'n 1,6 miljoen maaltijden.
Lees berichtOrbisk en Accor-hotels streven naar halvering voedselverspilling
Voedselverspilling - Accor Group is één van de eerste grote hotelketen die haar wereldwijde voedselverspilling actief gaat terugdringen. In een samenwerking met de voedselafvalmonitor van Orbisk gaat de hotelorganisatie in honderden Accor hotels de komende maanden een start maken met het tegengaan van voedselverspilling. Die slimme technologie moet chefs helpen hun voedselafval te meten en met de helft terug te...
Lees bericht