Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag


Zero Waste Cup bij NS is een van de verpakkingsconcepten van Paardekooper

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Het verpakkingsbedrijf laat weten dat er opnieuw concrete stappen zijn gezet dit jaar. Hoewel het bedrijf trots is op initiatieven zoals het gebruik van zonnepanelen, het promoten van elektrisch rijden en de verduurzaming van de kantoren, ligt de grootste impact van het verpakkingsconcern in het verduurzamen van de verpakkingen die zij leveren aan hun klanten. Het is hun ambitie om de organisatie en de verpakkingen die zij leveren daar waar mogelijk te verduurzamen. Door kritisch te kijken naar materiaalgebruik en hierover te adviseren, bieden ze klanten alternatieven aan en inspireren ze hen bewustere keuzes te maken. Op deze manier kunnen zij de impact van verpakkingen aanzienlijk verlagen. Lyanne Paardekooper, CMO en vierde generatie Paardekooper in het familiebedrijf dat ruim 100 jaar bestaat: ‘Dagelijks maak ik bewuste keuzes in mijn leven, maar ik besef dat de impact die ik als individu maak veel minder groot is dan mijn invloed als ondernemer. Daarom zet ik samen met onze organisatie concrete stappen naar een duurzamere toekomst.’

FCS-keurmerk

Een van de stappen die het bedrijf gaat zetten op het gebied van duurzaamheid is de inzet van meer papier met FCS-keurmerk. Het streven is dat eind 2025 95% van het papier het FSC-keurmerk heeft. Zo introduceerde de organisatie gumtape bestaande uit FSC-gecertificeerd papier met wateractiveerbare lijm gemaakt van zetmeel. Speciaal voor de bloemen en plantensector, waarin Paardekooper wereldwijd marktleider is, is een transparante bloemenhoes ontwikkeld bestaande uit ruim 70% gerecycled plastic. Daarnaast wil het bedrijf in 2030 50% minder CO2 uitstoten dan in 2022.

Bron: Paardekooper/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Avallen en Koninklijke De Kuyper bundelen krachten

Samenwerking - Avallen Calvados, bekend om zijn duurzaamheidsbenadering, slaat de handen ineen met De Kuyper als distributeur. Avallen is een pionier in de drankindustrie en promoot klimaatpositiviteit, behoud van biodiversiteit, B Corp-certificering en het redden van bijen.

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht

Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten

Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.

Lees bericht

Orbisk bestaat 5 jaar en heeft inmiddels 737.520 kilo voedsel gered

Voedselverspilling - Orbisk, een Nederlandse scale-up die zich inzet voor een duurzamer voedselsysteem, bestaat vijf jaar. Het jubileum wordt gevierd met de lancering van een Impact Report. Uit dit eerste rapport blijkt onder andere dat Orbisk wereldwijd 737.520 kilo voedsel heeft gered uit de afvalbak, wat neerkomt op zo'n 1,6 miljoen maaltijden.

Lees bericht


PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht

Arena start met cateraar Levy Europe nieuw cateringconcept

Catering  - Na een aantal maanden van voorbereiding en conceptontwikkeling beleefden afgelopen weekend de bezoekers op de tweede ring Oost de première van een nieuwe manier van stadioncatering in de Amsterdam Arena. Publiekscateraar en Arena-cateraar Levy Europe heeft er samen met het stadion een nieuwe manier van bestellen geïntroduceerd. Daarnaast werden er nieuwe duurzamere fooditems en verpakkingsmaterialen gepresenteerd.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid