Schoolagenda’s doen het goed bij Primera


Formulenieuws – Primera doet goede zaken met de schoolagenda’s. De omzetindex voor de periode 6 en 7 staat op 115. De gemaksketen laat weten in een persberichtbericht dat de positieve omzetontwikkeling van schoolagenda's de afgelopen jaren bij Primera zich daarmee ook in 2013 voortzet. De totale groep agenda's & kalenders maakt al enige jaren zowel in omzet als in brutowinst een stevige groei door. Dit komt volgen Primera onder andere door het toevoegen van sterke licenties zoals Blond Amsterdam, Angry Birds, en Voetbal International. Uit de verkoopinformatie van de 454 Primera winkels blijkt dat de top 3 populairste agenda's dit jaar bestaat uit Supertrash, Blond Amsterdam en Pip Studio. De verwachting is dat vanaf week 32 de 'Back to school' omzet zichtbaar gaat toenemen. Mede omdat in die week de Primera Back to School folder bij 2,7 miljoen huishoudens verspreid gaat worden. "De groei van agenda's & kalenders staat niet op zich zelf. Het assortiment kantoorartikelen is namelijk samen met cadeaukaarten en boeken een zogenaamd speerassortiment binnen de formule. Primera wil in deze speergroepen de komende jaren een dominantere marktpositie innemen" aldus assortimentsmanager Mario Arnts. Bron: Primera/FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid