Seamore zeewier wint als ‘meest innovatieve food startup 2015’


Verkiezing - Het zeewierconcept van Seamore is dinsdagavond tijdens de finale van de Ketchum Food Lab competitie in Amsterdam uitgeroepen tot ‘meest innovatieve food startup’ van 2015. Voor de award schreven zich 28 inzendingen in, waaruit drie concepten streden om de winst: Seamore, ORFI-food en Fruitfunk. “Vanaf de eerste dag denk ik, óók als startup, al vijftien jaar vooruit”, verklaart Seamore-oprichter Willem Sodderland de winst. “Ik denk dus eigenlijk al als een grote onderneming. Dat moet je dan ook uitstralen in je gehele positionering: van de verpakking van je producten, je financieringsplan tot het aannemen van personeel.” De winnende food startup, het zeewierconcept Seamore, biedt een bijzonder soort zeewier dat zich heeft vermomd als tagliatelle. Sodderland proefde op Ibiza groene tagliatelle en kwam er achter dat het eigenlijk zeewier was. Het idee voor zijn startup was geboren. De pasta gemaakt van zeewier is smaakvol, duurzaam, koolhydraatarm en draagt bij aan de groente-inname die past bij een gezond voedingspatroon.
De award is een gezamenlijk initiatief van Albert Heijn, Food Valley NL, het Financieele Dagblad, Rabobank en communicatiebureau Ketchum. Inspiratie Directeur Tim de Boer van mede-initiatiefnemer Ketchum spreekt van een terechte winnaar: “Seamore behelst als startup alles waar wij naar hebben gezocht. Zij bekijken het product zeewier vanuit een totaal ander perspectief. Ze zijn bovendien fris en energiek en zitten vol met goede ideeën om met hun smaakvolle product een duurzame bijdrage te leveren aan de voedselproductie van morgen. Een inspiratie voor de hele voedselketen!”
Met de award wint Seamore een ‘kickstart-pakket’ dat bestaat uit een communicatie en PR-advies van Ketchum, deelname aan het StartLife Incubation Program van Food Valley NL, een business masterclass van Rabobank, felicitatie-advertentie in Het Financieele Dagblad en een plek in het schap van Albert Heijn. In de Food Lab competitie daagt Ketchum startups uit na te denken over innovatieve oplossingen voor de verduurzaming van de voedselketen en hierover in gesprek te gaan met de grote spelers uit de sector. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid