Sligro start tweede editie Young Talent Academy
Opleiding - Na een succesvolle eerste editie in schooljaar 2022-2023 krijgt de Sligro Young Talent Academy dit schooljaar een vervolg. Dit initiatief van Sligro en De Rooi Pannen Tilburg Horeca biedt een inspirerende leerervaring aan maar liefst zestig studenten die een opleiding tot kok, gastheer of gastvrouw volgen. De zestig aanmeldingen is een verdubbeling van de dertig studenten die deelnamen aan de eerste editie.
De Sligro Young Talent Academy is een opleidingstraject van vijf dagen, verspreid over het schooljaar. Elke cursusdag vindt plaats in het ZiN Inspiratielab van Sligro, waarbij steeds een ander thema centraal staat. Studenten krijgen tijdens de opleiding de mogelijkheid om te leren en te ontdekken in de praktijk - naast de lessen die zij op school volgen en hun stage. Het programma van de Sligro Young Talent Academy biedt bovendien ruimte om in te spelen op actuele trends en ontwikkelingen, wat volgens Sligro in het reguliere onderwijs moeilijker te organiseren is.
In verschillende masterclasses - verzorgd door (horeca)experts, Sligro medewerkers én producenten - krijgen de studenten nieuwe inzichten en ideeën met betrekking tot hun (toekomstige) werkveld.
Bron: Sligro/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht