Starbucks doet plastic rietjes in de ban
Koffie – Starbucks wil tegen 2020 geen plastic rietjes meer uitgeven in de winkels. De rietjes worden vervangen door een nieuwe deksel of worden voortaan gemaakt van een alternatief materiaal. Dat heeft de koffieketen in een verklaring weten. Starbucks heeft al een nieuwe deksel laten ontwerpen, die ook al in gebruik is. Deze nieuwe deksel is al verkrijgbaar in meer dan 8.000 winkels in de VS en Canada. Momenteel wordt die deksel getest voor ander dranken in China, Japan, Singapore, Thailand en Vietnam. Uiteindelijk moet die desksel, als die volledig is uitgetst, de nieuwe standaard worden voor alle ijskoffie, thee en espressodranken van Starbucks. Bron: @FoodClicks Koffie – Starbucks wil tegen 2020 geen plastic rietjes meer uitgeven in de winkels. De rietjes worden vervangen door een nieuwe deksel of worden voortaan gemaakt van een alternatief materiaal. Dat heeft de koffieketen in een verklaring weten. Starbucks heeft al een nieuwe deksel laten ontwerpen, die ook al in gebruik is. Deze nieuwe deksel is al verkrijgbaar in meer dan 8.000 winkels in de VS en Canada. Momenteel wordt die deksel getest voor ander dranken in China, Japan, Singapore, Thailand en Vietnam. Uiteindelijk moet die desksel, als die volledig is uitgetst, de nieuwe standaard worden voor alle ijskoffie, thee en espressodranken van Starbucks. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtRotterdam The Hague Airport opent Starbucks Kiosk
Luchthaven – Afgelopen week heeft Avolta (voorheen HMSHost) een nieuwe Starbucks geopend op luchthaven Rotterdam The Hague Airport. De locatie is gevestigd aan airside en was voorheen een zogenaamde pop-uplocatie.
Lees berichtNederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens
Onderzoek – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.
Lees berichtStarbucks opent honderdste locatie in Nederland
Formulenieuws – Woensdag 20 december opent Starbucks een nieuwe locatie in Capelle aan den IJssel. Deze locatie wordt de honderdste locatie van Starbucks in Nederland. De nieuwe vestiging is gelegen in winkelcentrum Koperwiek, een winkelcentrum met meer dan 80 winkels en horecagelegenheden.
Lees berichtShell opent tweede Shell Mobility Hub in Rotterdam
Tankstation – Shell opende recent de eerste Shell Mobility Hub in Den Haag, samen met Q-Park Nederland. Deze week werd een tweede geopend aan het Hofplein in Rotterdam. Deze locatie kent geen Shell Café zoals Den Haag, maar heeft wel een Shell Select en een Starbucks. Vooralsnog staan er in totaal 4 hubs gepland, er komen er dus nog twee bij.
Lees berichtPeter Hoekstra vertrekt als algemeen directeur bij SSP
Persoonlijk - Algemeen Directeur Peter Hoekstra van SSP Nederland vertrekt na 3,5 jaar per 1 november aanstaande bij het bedrijf. Hij had dit vertrek intern al eerder laten weten. Volgens Hoekstra is het tijd de bakens te verzetten.
Lees bericht