Starbucks opent paradepaardje in Disneyland Shanghai; in 2017 grootste Roastery


Convenience - Starbucks opent op 16 juni bij de hoofdingang van het nieuwe Disneyland Shanghai het grootste koffiecafé van de koffieketen in China. In het najaar van 2017 volgt, ook in Shanghai, de opening van een 2700 vierkante meter grote Starbucks Reserve Roastery & Tasting Room, de eerste buiten de Verenigde Staten. De opening van de nieuwe paradepaardjes in Shanghai maakt onderdeel uit van de groeistrategie van Starbucks dat in China de komende vijf jaar vijfhonderd Starbucks koffiecafés per jaar wil openen. “Op 16 juni openen we wat naar alle waarschijnlijkheid de hoogst scorende Starbucks in de wereld zal worden”, zo kondigde Starbucks CEO Howard Schultz afgelopen week aan. “Het is een prachtige nieuwe Starbucks bij de hoofdingang van het fenomenale Disneyland Shanghai, de bestemming die de nummer één toeristische attractie van Azië wordt.” Opmerkelijk is, dat binnen de muren van het op 7 mei geopende Disneyland Shanghai al koffie geschonken wordt, maar deze is van een lokale aanbieder en niet van Starbucks. Populair Starbucks is in China bijzonder populair en heeft de Chinese consument aan zich weten te binden sinds de opening van het eerste koffiecafé in het land in 1999. Het merk is voor veel Chinezen de standaard hoe koffie moet smaken. Voor Starbucks, de grootste koffieketen ter wereld, is China na thuisland de VS de grootste afzetmarkt voor koffie. De formule telt meer dan 2100 vestigingen in ruim honderd Chinese steden. Volgens Schultz liggen er voor het merk in het gigantische land echter nog volop uitbreidingsmogelijkheden. Zeker in het licht van de groeiende Chinese economie en de toename van het aantal consumenten die geld voor dagjes uit te besteden hebben. Groeistrategie Dit voorjaar kondigde Schultz aan de komende vijf jaar in China per jaar vijfhonderd nieuwe Starbucks koffiecafés te gaan openen. In het kader van de groeistrategie past de opening in het najaar van 2017 van de allereerste internationale Starbucks Reserve Roastery & Tasting Room aan Nanjing Road in havenstad Shanghai. Deze nieuwe formule van Starbucks waarin proeven, beleven en de wereld van koffie in combinatie met eten en drinken centraal staat, moet ruim 2700 vierkante meter groot worden. De vestiging komt in het hart van het HKRI Taikoo Hui Project, Shanghai’s nieuwste premium retail-, kantoren- en hotelgebied. Hiermee is het niet alleen de eerste Reserve Roastery & Tasting Room buiten de VS, het zal ook de grootste Starbucks ter wereld zijn. Kans “China is de belangrijkste en meest opwindende kans voor ons”, zegt Schultz. “Met onze eerste internationale Roastery, nemen we nog brutalere stappen om van deze Shanghai locatie onze mooiste winkel te maken, een belevingswereld volledig uniek en relevant voor de Chinese klant. De Starbucks Roastery biedt een moderne Willy Wonka ervaring van koffie, waarbij de gasten slechts een paar meter verwijderd zijn van het theater en de kunstzinnigheid van onze koffie-ambacht. Ik ben ervan overtuigd dat dit in onze internationale markten een van de meest langverwachte winkelopeningen is.” China telt meer dan 2100 Starbucks koffiecafés in 102 steden. Hierbij zijn 55 speciale Starbucks Reserve winkels. Bron: @FoodClicks Convenience - Starbucks opent op 16 juni bij de hoofdingang van het nieuwe Disneyland Shanghai het grootste koffiecafé van de koffieketen in China. In het najaar van 2017 volgt, ook in Shanghai, de opening van een 2700 vierkante meter grote Starbucks Reserve Roastery & Tasting Room, de eerste buiten de Verenigde Staten. De opening van de nieuwe paradepaardjes in Shanghai maakt onderdeel uit van de groeistrategie van Starbucks dat in China de komende vijf jaar vijfhonderd Starbucks koffiecafés per jaar wil openen. “Op 16 juni openen we wat naar alle waarschijnlijkheid de hoogst scorende Starbucks in de wereld zal worden”, zo kondigde Starbucks CEO Howard Schultz afgelopen week aan. “Het is een prachtige nieuwe Starbucks bij de hoofdingang van het fenomenale Disneyland Shanghai, de bestemming die de nummer één toeristische attractie van Azië wordt.” Opmerkelijk is, dat binnen de muren van het op 7 mei geopende Disneyland Shanghai al koffie geschonken wordt, maar deze is van een lokale aanbieder en niet van Starbucks. Populair Starbucks is in China bijzonder populair en heeft de Chinese consument aan zich weten te binden sinds de opening van het eerste koffiecafé in het land in 1999. Het merk is voor veel Chinezen de standaard hoe koffie moet smaken. Voor Starbucks, de grootste koffieketen ter wereld, is China na thuisland de VS de grootste afzetmarkt voor koffie. De formule telt meer dan 2100 vestigingen in ruim honderd Chinese steden. Volgens Schultz liggen er voor het merk in het gigantische land echter nog volop uitbreidingsmogelijkheden. Zeker in het licht van de groeiende Chinese economie en de toename van het aantal consumenten die geld voor dagjes uit te besteden hebben. Groeistrategie Dit voorjaar kondigde Schultz aan de komende vijf jaar in China per jaar vijfhonderd nieuwe Starbucks koffiecafés te gaan openen. In het kader van de groeistrategie past de opening in het najaar van 2017 van de allereerste internationale Starbucks Reserve Roastery & Tasting Room aan Nanjing Road in havenstad Shanghai. Deze nieuwe formule van Starbucks waarin proeven, beleven en de wereld van koffie in combinatie met eten en drinken centraal staat, moet ruim 2700 vierkante meter groot worden. De vestiging komt in het hart van het HKRI Taikoo Hui Project, Shanghai’s nieuwste premium retail-, kantoren- en hotelgebied. Hiermee is het niet alleen de eerste Reserve Roastery & Tasting Room buiten de VS, het zal ook de grootste Starbucks ter wereld zijn. Kans “China is de belangrijkste en meest opwindende kans voor ons”, zegt Schultz. “Met onze eerste internationale Roastery, nemen we nog brutalere stappen om van deze Shanghai locatie onze mooiste winkel te maken, een belevingswereld volledig uniek en relevant voor de Chinese klant. De Starbucks Roastery biedt een moderne Willy Wonka ervaring van koffie, waarbij de gasten slechts een paar meter verwijderd zijn van het theater en de kunstzinnigheid van onze koffie-ambacht. Ik ben ervan overtuigd dat dit in onze internationale markten een van de meest langverwachte winkelopeningen is.” China telt meer dan 2100 Starbucks koffiecafés in 102 steden. Hierbij zijn 55 speciale Starbucks Reserve winkels. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid