Starbucks stapt breed in luxe segment
SEATTLE - Starbucks ziet kansen in het luxe segment. Het succes van de eerste ‘bovenkantmarkt-vestiging’ van Starbucks Reserve Roastery, die in 2014 al is geopend in Seattle, is de reden dat de gigant wereldwijd duizend luxe koffiezaken wil openen. Starbucks kiest ervoor om de Reserve-zaken koffie te bereiden met andere, duurdere koffiebonen. Ook biedt men er luxere broodjes aan. In de aankleding zit het verschil vooral in de details met bijvoorbeeld een bar waar gasten een koffie kunnen bestellen en drinken. Het doel van de Reserve-formule is om beter tegenwicht te bieden aan met lokale en regionale koffieketens, die al op klanten met een grotere portemonnee mikken. New York De volgende steden die een Reserve krijgen zijn Shanghai in 2017 en New York en Tokio in 2018. De volledige uitrol van het concept gaat jaren duren. Bron: AD/@FoodClicks
SEATTLE - Starbucks ziet kansen in het luxe segment. Het succes van de eerste ‘bovenkantmarkt-vestiging’ van Starbucks Reserve Roastery, die in 2014 al is geopend in Seattle, is de reden dat de gigant wereldwijd duizend luxe koffiezaken wil openen. Starbucks kiest ervoor om de Reserve-zaken koffie te bereiden met andere, duurdere koffiebonen. Ook biedt men er luxere broodjes aan. In de aankleding zit het verschil vooral in de details met bijvoorbeeld een bar waar gasten een koffie kunnen bestellen en drinken. Het doel van de Reserve-formule is om beter tegenwicht te bieden aan met lokale en regionale koffieketens, die al op klanten met een grotere portemonnee mikken. New York De volgende steden die een Reserve krijgen zijn Shanghai in 2017 en New York en Tokio in 2018. De volledige uitrol van het concept gaat jaren duren. Bron: AD/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek