Starbucks start met bekerrecycling in Nederlandse winkels


Recycling – Starbucks is begonnen met een nieuw recyclinginitiatief voor papieren bekers in elf eigen winkels in Amsterdam, Utrecht en Den Haag. De koffieketen heeft met het verzamelproces al eerder goede ervaring opgedaan in Engeland. Er inzamelproces verloopt als volgt: de bekers worden door het personeel verzameld en in samenwerking met lokale leveranciers Essity en SUEZ gesorteerd voor verdere recycling. Afvalbeheerbedrijf SUEZ verzamelt het materiaal en breekt het af, wat Essity vervolgens recycled tot nieuwe papierproducten. "Het terugdringen van afval is onderdeel van de wereldwijde milieudoelstellingen", zegt Susanne Folkerts, supply chain projectmanager, Starbucks EMEA. Het nu gestarte plan voor recycling is in aanvulling op de korting van dertig cent die Starbucks al een langere tijd biedt aan klanten die een herbruikbare beker meenemen, het aanbieden van de herbruikbare bekers die voor €2 in de winkels worden verkocht, en het aanbieden van keramische mokken voor klanten die ervoor kiezen om de bestelling in de Nederlandse winkels te nuttigen. Het recyclinginitiatief wordt getest in elf door het bedrijf geleide Starbucks-winkels in Nederland, met plannen om uit te breiden naar meer Starbucks locaties door het hele land, die worden beheerd door gelicentieerde zakelijke partners. De deelnemende Starbucks winkels zijn: De Pijp (Ferdinand Bolstraat), Het Damrak, De Leidsestraat, De Overtoom, De Singel (Bloemenmarkt), De Bank (Utrechtsestraat), De Beethovenstraat, Hoog Catharijne (Utrecht), Hollandse Toren (Utrecht), Hof van Bern (Utrecht) en de locatie aan de Grote Marktstraat (Den Haag). Bron: Starbucks/@FoodClicks Recycling – Starbucks is begonnen met een nieuw recyclinginitiatief voor papieren bekers in elf eigen winkels in Amsterdam, Utrecht en Den Haag. De koffieketen heeft met het verzamelproces al eerder goede ervaring opgedaan in Engeland. Er inzamelproces verloopt als volgt: de bekers worden door het personeel verzameld en in samenwerking met lokale leveranciers Essity en SUEZ gesorteerd voor verdere recycling. Afvalbeheerbedrijf SUEZ verzamelt het materiaal en breekt het af, wat Essity vervolgens recycled tot nieuwe papierproducten. "Het terugdringen van afval is onderdeel van de wereldwijde milieudoelstellingen", zegt Susanne Folkerts, supply chain projectmanager, Starbucks EMEA. Het nu gestarte plan voor recycling is in aanvulling op de korting van dertig cent die Starbucks al een langere tijd biedt aan klanten die een herbruikbare beker meenemen, het aanbieden van de herbruikbare bekers die voor €2 in de winkels worden verkocht, en het aanbieden van keramische mokken voor klanten die ervoor kiezen om de bestelling in de Nederlandse winkels te nuttigen. Het recyclinginitiatief wordt getest in elf door het bedrijf geleide Starbucks-winkels in Nederland, met plannen om uit te breiden naar meer Starbucks locaties door het hele land, die worden beheerd door gelicentieerde zakelijke partners. De deelnemende Starbucks winkels zijn: De Pijp (Ferdinand Bolstraat), Het Damrak, De Leidsestraat, De Overtoom, De Singel (Bloemenmarkt), De Bank (Utrechtsestraat), De Beethovenstraat, Hoog Catharijne (Utrecht), Hollandse Toren (Utrecht), Hof van Bern (Utrecht) en de locatie aan de Grote Marktstraat (Den Haag). Bron: Starbucks/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



‘Wegwerpbekers op festivals duurzaam en toegestaan’

Festivals – “Veel organisatoren van festivals en evenementen denken dat plastic wegwerpbekers per 1 januari verboden zijn, maar dat is niet waar. Wegwerpbekers zijn soms zelfs duurzamer dan herbruikbare bekers.” Dat zegt Bert Hengeveld van internationaal verpakkingsproducent Bordex Group.

Lees bericht

Nederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens

Onderzoek  – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Lees bericht


Starbucks opent honderdste locatie in Nederland

Formulenieuws – Woensdag 20 december opent Starbucks een nieuwe locatie in Capelle aan den IJssel. Deze locatie wordt de honderdste locatie van Starbucks in Nederland. De nieuwe vestiging is gelegen in winkelcentrum Koperwiek, een winkelcentrum met meer dan 80 winkels en horecagelegenheden.

Lees bericht

Shell opent tweede Shell Mobility Hub in Rotterdam

Tankstation – Shell opende recent de eerste Shell Mobility Hub in Den Haag, samen met Q-Park Nederland. Deze week werd een tweede geopend aan het Hofplein in Rotterdam. Deze locatie kent geen Shell Café zoals Den Haag, maar heeft wel een Shell Select en een Starbucks. Vooralsnog staan er in totaal 4 hubs gepland, er komen er dus nog twee bij.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid