Supermarkten scoren op zondag


Retail – Supermarkten realiseren steeds meer omzet op zondag. In 2013 was dit 900 miljoen euro, een stijging van 23 procent ten opzichte van 2012. De omzet wordt voor een deel afgesnoept van de zondagomzet van het buitenshuiskanaal. Vooral jongeren maken gebruik van de zondagsopening, zo blijkt uit gegevens van GfK Panel Services. Jonge alleenstaanden geven bijna 6 procent van hun supermarktbestedingen op zondag uit, tegenover 1,2 procent onder 65-plussers. In de drie grote steden is het aandeel van de zondag in de omzet van supermarkten het grootst. In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag komt dit uit op 5,27 procent. In het noorden van het land blijft dit aandeel steken op 1,08 procent. Wel is het zondagaandeel in alle regio's gegroeid. Consumenten gaan op zondag vooral naar de supermarkt voor kant-en-klaar maaltijden, rijst en deegwaren en desserts. Koffie, thee, suiker, wijn en aperitieven worden veel minder aangeschaft op zondag. Bron: Nu.nl/FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid