Telegraaf hekelt Heineken om advies

Horeca – De Telegraaf maakt zich boos over een advies dat Heineken geeft in het eigen magazine Het Bierblad om etentjes in de restaurants duurder te maken.

Bovendien worden er tips gegeven om klanten extra geld uit de zakken te kloppen, zo schrijft de krant van Wakker Nederland.

De prijzen in de Nederlandse horeca liggen hoog in vergelijking tot andere Europese landen, terwijl de supermarkten hier het goedkoopst zijn. Veel klanten klagen hierover en ook het branche instituut FSIN stelt deze verschillen al jaren aan de orde. De krant schrijft over het advies van Heineken: “terwijl consument klagen over de hoge prijzen in de horeca, moedigt bierbrouwer Heineken ondernemers juist aan de tarieven op de menukaart te verhogen”.

Het advies van Heineken was onder meer om extra dure gerechten op de kaart te zetten waardoor de rest goedkoper lijkt. Vooral vegetarische gerechten zijn te goedkoop, volgens het advies, terwijl dit juist in de smaak valt bij een groep van 800.000 vegetariërs die veelal meer te besteden hebben.

Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek