Trek opent Foodtruck festivalseizoen in Rotterdam


Festival – Foodfestival Trek is gisteren, 11 mei, van start gegaan in het Vroesenpark in Rotterdam. Het foodtruck festival is daarmee het eerste festival van het nieuwe seizoen. Het foodfestival Trek is na Rotterdam nog op acht andere plaatsen in Nederland te zien. Vorig jaar trok Trek in Rotterdam ongeveer 30.000 bezoekers, alleen was dat op een andere locatie, namelijk het Roel Langerakpark. Festival Trek onderscheidt zich omdat het niet alleen een breed aanbod foodtrucks laat zien, maar ook juist een mix is van theater, kleinkunst, live muziek en ambachtelijk eten. Coca Cola heeft het foodfestival voor de tweede keer op rij ingezet als ontmoetingsplaat om de beleving rondom de merken Chaudfontaine en de relatief jonge nieuwe merken Honest en Finley te laten zien. Het festival, dat gratis toegankelijk is, heeft sinds de vorige editie ook een eigen gemeentehuis met’ burgemeester’ om nog meer te benadrukken dat het festival een eigen karakter heeft. Na Rotterdam trekt het festival naar Maastricht, Nijmegen, Utrecht, Eindhoven, Enschede, ’s-Hertogenbosch, Amsterdam. Het seizoen wordt afgesloten in Den Haag. In 2016 bezochten ruim 295.000 festivalliefhebbers de negen festivals. Bron: @FoodClicks Festival – Foodfestival Trek is gisteren, 11 mei, van start gegaan in het Vroesenpark in Rotterdam. Het foodtruck festival is daarmee het eerste festival van het nieuwe seizoen. Het foodfestival Trek is na Rotterdam nog op acht andere plaatsen in Nederland te zien. Vorig jaar trok Trek in Rotterdam ongeveer 30.000 bezoekers, alleen was dat op een andere locatie, namelijk het Roel Langerakpark. Festival Trek onderscheidt zich omdat het niet alleen een breed aanbod foodtrucks laat zien, maar ook juist een mix is van theater, kleinkunst, live muziek en ambachtelijk eten. Coca Cola heeft het foodfestival voor de tweede keer op rij ingezet als ontmoetingsplaat om de beleving rondom de merken Chaudfontaine en de relatief jonge nieuwe merken Honest en Finley te laten zien. Het festival, dat gratis toegankelijk is, heeft sinds de vorige editie ook een eigen gemeentehuis met’ burgemeester’ om nog meer te benadrukken dat het festival een eigen karakter heeft. Na Rotterdam trekt het festival naar Maastricht, Nijmegen, Utrecht, Eindhoven, Enschede, ’s-Hertogenbosch, Amsterdam. Het seizoen wordt afgesloten in Den Haag. In 2016 bezochten ruim 295.000 festivalliefhebbers de negen festivals. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Rotterdam krijgt met SMASH een nieuwe hamburgerervaring

Horecaconcept – Rotterdam moet binnenkort een nieuw horecaconcept krijgen waar alles draait om de hamburger. Initiatiefnemer Diego Buik belooft een bescheiden menukaart maar ‘met de vertrouwde kwaliteit van Chef Diego en Diego’s Burgers, vertaald naar een 'diner-concept' met burgers, friet en dranken’.

Lees bericht



Ede krijgt culinaire speelplaats het SmaakPark

Leisure - Fermentatie-auteur Christian Weij heeft er met zijn vrouw en voedingscoach Petra Busser bijna tien jaar aan gewerkt: het SmaakPark in Ede. Smaakpark een permanent foodfestival waar je alles kunt leren over duurzame en gezonde voeding.

Lees bericht

Chaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat

Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.

Lees bericht


Coca-Cola Nederland stapt over op flessen van gerecycled plastic

Duurzaamheid – Coca-Cola laat weten in Nederland volledig over te stappen op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic. Met deze stap is het niet langer nodig om nieuw plastic te gebruiken bij het maken van nieuwe flessen. Nederland is na Zweden het tweede land wereldwijd waar Coca-Cola stopt met het gebruik van nieuw plastic in alle flessen.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid